تحقق تمدن اسلامی نیازمند گسترش فرهنگ فاطمی است
کد خبر: 4103608
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

تحقق تمدن اسلامی نیازمند گسترش فرهنگ فاطمی است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه تحقق تمدن اسلامی نیازمند گسترش فرهنگ فاطمی است، گفت: ماندگاری فرهنگ عاشورا و دین و دیانت به حضرت زینب(س) گره خورده است.

حجت الاسلام فاضل مدیر حوزه های علمیه کشور

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ‌فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، صبح امروز، 9 آذر، در همایش «مادران فاطمی، تربیت حسینی، تمدن نوین اسلامی» در بندرعباس، اظهار کرد: ماندگاری فرهنگ عاشورا و فرهنگ دین و دیانت به حضرت زینب(س) گره خورده است.

وی عنوان کرد: مادران فاطمی و تربیت حسینی و تمدن اسلامی اولین تربیت یافته آن حضرت زینب(س) بودند که در مکتب فاطمه زهرا صدیقه طاهره(س) تربیت شدند. دو ویژگی و خصیصه بزرگی که دولت اسلامی و همه ما متوقع آن هستیم و همه تلاش‌ها، پوشش‌ها نشستن‌ها و این همایش‌ها معطوف به هدف بزرگ این خواهد بود که علم و توسعه اسلام باید در اعزاز باشد و کفر و نفاق به اضمحلال کشیده شود و این خود به خود به ذلت کشیده نمی‌شود و باید اسلام را اعزاز داد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: از هنگامی‌که نظام خلقت مقرر شد کفر و نفاق دائماً با یکدیگر در جنگ هستند تا انسان‌ها متوقف آرامش و امنیت پایدار باشند و امنیت پایدار نیست جز درون دولت کریمه که با آمدن حضرت مهدی(عج) محقق می‌شود.

فاضل بیان کرد: سیر محقق شدن تمدن بزرگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت است که امروزه ما سر سفره این خان گسترده نشسته‌ایم؛ کتابش و چه سنتش که نشئت‌گرفته از قول و فعل و تعبیر نبی اکرم و خاندان بزرگوارش است.

وی اضافه کرد: تلاش و کوشش ما در این مسیر و تربیت در دامن‌های پرمهر و محبت مادرانی که از خوان گسترده فرهنگ حضرت زهرا(س) هستند به تحقق این امر کمک می‌کند؛ بنابراین تأثیر این الگو و اقتدای این شاخص‌های هدایت می‌تواند ما را در این مسیر قرار دهد.

فاضل در ادامه اظهار کرد: مرحوم امام(ره) که بعد از عراق نتوانستند به کشور بیایند و رژیم پهلوی تمام راه‌ها را برای ورود امام به کشور بست. فرودگاه بسته بود، اعتصاب شده بود و دولت مضمحل وقت کری خوانی می‌کرد اما با شعارهای مردمی که می‌گفتند: «خمینی خمینی، قلب ما، باند فرودگاه توست» و با خواست مردم امام آمد. با همه مشکلات، سختی‌ها، محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که اتفاق افتاده ما خواستیم و شد.

وی با بیان اینکه در تحقق جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و این دولت کریمه شرط اول خواستن ماست، یادآور شد: همه ما باید بخواهیم بر سر این خوان گسترده مهمان معارف حضرت فاطمه زهرا(س) و آقا اباعبدالله الحسین(ع) باشیم تا با گسترش این فرهنگ امام عصر(عج) ظهور کنند و تمدن اسلامی با وجود این بزرگوار محقق شود.

انتهای پیام
captcha