فرهنگ و تمدن جزیره قشم برگرفته از علوم دینی و قرآنی است
کد خبر: 4103513
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

فرهنگ و تمدن جزیره قشم برگرفته از علوم دینی و قرآنی است

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قرآن این جزیره را به نماد وحدت در کشور تبدیل کرده است، گفت: فرهنگ و تمدن جزیره قشم برگرفته از علوم دینی و قرآنی است و اگر کسی بخواهد این جزیره را بشناسد باید ابتدا با این فرهنگ غنی آشنا شود.

حجت الاسلام آخوندی معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، روز گذشته، 8 آذر، در محفل قرآنی با محوریت سوره محمد(ص) که با حضور بیش از هزار شرکت‌کننده در جشنواره دستاوردهای مردمی «شهریما» برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و تمدن جزیره قشم برگرفته از علوم دینی و قرآنی است و اگر کسی بخواهد این جزیره را بشناسد باید ابتدا با این فرهنگ غنی آشنا شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن تمام ظرفیت خود را برای شکستن اتحاد جامعه به کف خیابان آورده و با بیش از ۲۵۰ رسانه تصویری در حال حمایت از وحدت‌شکنان است اما مردم سرافراز قشم همچون سایر مردم کشور با وحدت بی‌مثال خود این نقشه‌ها را نقش بر آب می‌کنند.

آخوندی در پایان یادآور شد: به‌زودی شعار جزیره قرآنی قشم در ورودی‌های جزیره حک خواهد شد تا گردشگران با فرهنگ مردم آشنا شوند.

محفل قرآنی با محوریت سوره محمد(ص) با حضور قاری بین‌المللی «حامد شاکرنژاد» و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد و اجرای سرود سلام فرمانده، قرائت قرآن و تواشیح توسط کودکان و نوجوان بومی و برگزاری آزمون قرآنی از جمله برنامه‌های این محفل بود.

انتهای پیام
captcha