ایجاد نفاق در دین عناد با ذات هستی است
کد خبر: 4100892
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

ایجاد نفاق در دین عناد با ذات هستی است

رئیس اداره آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب ایجاد نفاق در دین را عناد با ذات هستی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های اسلام آزاداندیشی و عقلانیت است و ایجاد فاصله در دین هیچ ارتباطی به آموزه‌های الهی ندارد.

نخی رئیس اداره آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد نخی، رئیس اداره آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر روز گذشته، 28 آبان، در کارگاه «بستر‌های تحقق وحدت امت اسلامی» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های اسلام آزاداندیشی و عقلانیت است. ایجاد فاصله در دین هیچ ارتباطی به آموزه‌های الهی ندارد؛ بنابراین ایجاد نفاق در دین به یقین عناد با ذات هستی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اختلاف بر پایه تعقل همواره در همه امور مفید بوده و باعث رشد و تعالی می‌شود، تصریح کرد: خداوند در کتب آسمانی با اشاره به شب و روز، فصل‌ها، جنسیت‌ها، رنگ و زبان‌ها، ذات اختلاف را نیک دانسته است.

رئیس اداره آموزش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان یادآور شد: در مجمع، اهل تشیع و تسنن در بحث اخلاق، فقه و عقیدتی دارای قریب به بیش از ۹۵ درصد اشتراکات هستند؛ بنابراین می‌طلبد استادان و مدرسان دانشگاه در کنار امر تدریس و در راستای وظیفه اجتماعی خود به‌ویژه در مناطقی که از حضور مذاهب مختلف بهره می‌برند با آگاهی و نیک‌اندیشی نسبت به تشریح بخشی از این مباحث کوشا باشند.

انتهای پیام
captcha