ضرورت ساماندهی فرایند جمع‌آوری زکات در هرمزگان
کد خبر: 4100770
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

ضرورت ساماندهی فرایند جمع‌آوری زکات در هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر ضرورت ساماندهی فرایند جمع‌آوری زکات در استان، گفت: این مهم باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و در نهایت پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد.

شورای زکات هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 28 آبان، در شورای زکات استان هرمزگان، اظهار کرد: شورای زکات باید برنامه‌ای برای تأمین اعتماد عمومی جامعه ارائه کند تا مراجعات مردمی به شورای زکات و کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ‌سازی در افزایش آمار پرداخت زکوات، تصریح کرد: اقدامات لازم برای فرهنگ‌سازی زکوات مستحبی، از جمله کشاورزی، باغداری و دامداری در استان هرمزگان توسط جهاد کشاورزی انجام شود. اقدامات تبلیغی و فرهنگ‌سازی مناسبی در حوزه زکوات کشاورزی انجام نشده و باید افرادی با کمک حوزه علمیه استان هرمزگان برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی در این حوزه تربیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای زکات به میزبانی هرمزگان، عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده حداکثری از این جشنواره در حوزه فرهنگ‌سازی موضوع زکات انجام شود.

عبادی‌زاده با تأکید بر اهمیت ساماندهی فرایند جمع‌آوری زکات، بیان کرد: مردمی که زکات می‌دهند باید مشاهده کنند که زکات آن‌ها به دست نیازمندان به خصوص نیازمندان همان منطقه می‌رسد؛ چراکه این مهم باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و در نهایت پرداخت زکات در جامعه را افزایش می‌دهد. در این راستا ساماندهی و پایش مراکز خیریه که از نهادها و دستگاه‌های مختلف مجوز اخذ می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های واصله از مؤسسات خیریه استان هرمزگان رضایت‌بخش نیست، اضافه کرد: باید نظارت دقیقی پس از صدور مجوز خیریه توسط یک دستگاه ناظر انجام شود تا شاهد بروز چالش‌ در حوزه‌های مختلف نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه عدم شفافیت باعث بروز بی‌اعتمادی‌هایی در جامعه می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر چندین نهاد از جمله بهزیستی، کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه و... مجوزهایی برای مراکز خیریه صادر می‌کنند که همین امر نیز باعث بروز تخلفاتی شده است که باید ساماندهی صدور مجوزهای خیریه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha