روحانیون طرح امین نسلی با ارزش‌های ناب اسلامی تربیت کنند
کد خبر: 4099670
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

روحانیون طرح امین نسلی با ارزش‌های ناب اسلامی تربیت کنند

امام جمعه میناب گفت: روحانیون طرح امین مسئولیت سنگینی در زمینه تربیت و تعلیم بر عهده خواهند داشت و از آنان انتظار می‌رود که تأثیرگذار باشند و نسلی با معیارها و ارزش‌های ناب اسلامی تربیت کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه میناب

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، امام جمعه شهرستان میناب، عصر روز گذشته، 23 آبان، در آیین افتتاحیه رسمی طرح تربیتی امین در شهرستان میناب، اظهار کرد: استان هرمزگان در این طرح شاخص توانست از میان استان‌های کشور برتر باشد و این خود نوید توانمندی در این عرصه با اهمیت در کشور است.

وی تصریح کرد: باعث افتخار است که میزبانی طرح تربیتی امین در شهرستان میناب رقم خورد و این نشان از تلاش و همکاری همه عزیزان در این خصوص است. مدارس نقش محوری در تربیت دارند و اگر در آموزش و پرورش توفیقی در عرصه تربیت و تعلیم حاصل شود نتیجه آن در دانشگاه نمایان می‌شود.

امام جمعه میناب با اشاره به اینکه خداوند به طلاب طرح امین توفیقی داده که در خدمت تربیت نسل نوجوان و جوان این مرز و بوم باشند و باید تمام تلاش خود را در این راه به کار ببندند، عنوان کرد: در لابه‌لای متون دینی ما دو واژه تعلیم و تزکیه آمده و به هر دو نوع ترتیب اشاره شده است، بنابراین تربیت و تعلیم دو بال رشد انسان هستند.

ابراهیمی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: «آموزش الهی دارای شاخص‌های است که نخست یادگیری خود متعلم است و بعد عمل به چیزهای که فرا گرفته و سوم تعلیم به دیگران و چهارم برای رضای خدا باشد در آن صورت در ملکوت آسمان جایگاه بالایی دارد». روحانیون طرح امین مسئولیت سنگینی در زمینه تربیت و تعلیم بر عهده خواهند داشت و از آنان توقع داریم که تأثیرگذار باشند و نسلی که با معیارها و ارزش‌های ناب اسلامی و نظام اسلامی تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha