توسعه کشور در گرو اعتماد به بخش خصوصی است
کد خبر: 4099371
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

توسعه کشور در گرو اعتماد به بخش خصوصی است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه آمار استان در حوزه فقر، فلاکت و بیکاری نگران‌کننده است، گفت: مسئولان باید به این باور برسند که رشد و توسعه کشور در گرو اعتماد به بخش خصوصی است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر روز گذشته، 22 آبان، در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس، با اشاره به آمار نگران‌کننده استان در حوزه فقر، فلاکت و بیکاری، اظهار کرد: اشتغال نیروهای داخلی می‌تواند کمک قابل‌توجهی برای کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی در استان باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه فقر و بیکاری با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند، نگاه شرکت نفت آفتاب به جذب نیروهای داخل استان هرمزگان بسیار ارزشمند است و امیدواریم این روند حفظ و تقویت شود. توقف مرحله جدید شرکت نفت همواره یکی از دل‌نگرانی‌های من بوده، چراکه راه‌اندازی آن می‌تواند تأثیر مثبتی روی مسائل اقتصادی و اجتماعی استان داشته باشد و خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده چالش‌ها و موانع برای اجرای مرحله جدید برطرف شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: دانشگاه‌های استان هرمزگان ارتباط خوبی با صنعت نداشته و برنامه‌ای مدون برای تحقق این امر نیز وجود ندارد که این خلأ باید با برنامه‌ریزی مناسب پر شود. اساتید دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی، باید از شرکت‌های صنعتی بازدید کنند تا با آگاهی از چالش‌ها و مسائل صنعت، اقدام به ارائه آموزش‌ها به دانشجویان کنند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: آگاه نبودن صنعت از ظرفیت‌ها و توانایی دانشگاه‌ها و نبود آگاهی دانشگاه‌ها از چالش‌ها و مسائل صنعت از مهم‌ترین موانع و چالش‌های تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است. دانشگاه باید ظرفیتی را ایجاد کند تا صنایع در قالب یک دفتر در دانشگاه حضور پیدا کند و این ارتباط تقویت شود که خوشبختانه این اقدام عملی شکل گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جوانان کشور، اضافه کرد: در هر زمانی که به جوانان و بخش خصوصی اعتماد کردیم، اتفاق‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت رقم خورد. شکست جریان سوسیالیستی و کمونیستی شرق آسیا نشان داد تمرکز بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق باشد و شکست آن‌ها ناشی از نداشتن توجه به بخش خصوصی بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: موفقیت‌های شرکت‌های خصوصی در استان هرمزگان الگوی موفقی برای دیگران است و مسئولان باید به این باور برسند که به بخش خصوصی اعتماد کنند؛ چراکه رشد و توسعه کشور نیز در گرو تحقق همین امر است‌.

عبادی‌زاده در پایان با بیان اینکه نباید افراد سوءاستفاده گر و دلال را با بخش خصوصی اشتباه بگیریم، یادآور شد: مدیران و مسئولان ارشد دولتی باید در ابتدا مسائل و مشکلات طرح‌های رها شده در بخش‌های صنعت، معدن و سایر حوزه‌ها را بررسی و حل کنند و در مرحله بعد اگر باز هم شاهد مجموعه‌های رها شده بودیم باید تعیین تکلیف انجام شود.

انتهای پیام
captcha