ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جامعه اسلامی برای آگاه‌سازی جوانان
کد خبر: 4099092
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های جامعه اسلامی برای آگاه‌سازی جوانان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با تأکید بر ضرورت به روز بودن در ارائه مسائل دینی و ایجاد گفت‌وگو با جوانان، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اثرگذار از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در جامعه اسلامی در راستای جهاد تبیین و آگاه‌سازی جوانان بهره ببریم.

حجت الاسلام خلیفاوی رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 22 آبان، در کارگاه جهاد تبیین با رویکرد جهاد اقتصادی که دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین هزینه‌هایی را به دنبال دارد اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های اثرگذار می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بهره برد.

وی تصریح کرد: امروزه ضروری است که زبان روز دنیا و همچنین زبان جوانان را بلد باشیم، بفهمیم و بتوانیم با آن‌ها گفت‌وگو کنیم. اگر مقالات و پژوهش‌هایی که انجام می‌شود متناسب با علم روز نباشد پذیرفته نیست و ما نیز باید در ارائه مسائل دینی به روز باشیم.

خلیفاوی یکی از روش‌های دشمن را نفرت‌افکنی و خشمگین کردن مردم دانست و افزود: بعضی فتنه‌گرها به دنبال براندازی و بعضی به دنبال مهار قدرت هستند. فتنه‌گرهای جریانات اخیری که در کشور ما طراحی و انجام شد، می‌دانند که توانایی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارند و به دنبال مهار قدرت جمهوری اسلامی هستند و جمهوری اسلامی را مانعی برای رسیدن به این اهداف می‌دانند.

وی در پایان یادآور شد: هیچ حرکت اقتصادی و خصوصاً جهادگونه در منظومه معرفتی دینی نمی‌تواند موفق باشد مگر آنکه خواستگاه، مسیر و مقصد آن خدایی باشد. با تدبر در قرآن کریم می‌بینیم اهمیت بحث‌های اقتصادی در دین مبین اسلام به گونه‌ای است که خدای متعال بخش قابل توجهی از این کتاب بزرگ و انسان‌ساز را به بحث‌های مختلف کلان و گاهی ریز اقتصادی اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha