طرح توانمندسازی کارکنان کمیته امداد هرمزگان اجرا شد
کد خبر: 4087066
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

طرح توانمندسازی کارکنان کمیته امداد هرمزگان اجرا شد

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی هرمزگان از اجرای طرح توانمندسازی مدیران، کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان خبر داد.

حمید یاسی پور معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حمید یاسی‌پور طهرانی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی استان، امروز، 30 شهریور، اظهار کرد: طرح توانمندسازی مدیران و کارشناسان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان با هدف توسعه منابع انسانی و تأمین مربیان دوره‌ها و طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، وحدت رویه در برخورد با مددجویان و ارائه مشاوره‌ها و حمایت‌های هماهنگ از طریق اجرای برنامه‌های یکسان و هم‌راستا و ارتقای مهارت‌های شناختی و بهینه‌سازی خدمات مشاوره کسب کار و اشتغال به مدد جویان توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های این طرح آموزشی، عنوان کرد: دوره آشنایی با فرصت‌های نوین در کسب و کارهای جدید از جمله سرفصل‌های این طرح بود که هدف از ارائه این دوره برای شرکت‌کنندگان، آشنایی با اقتصاد دانش‌بنیان و فن‌آوری‌های نوظهور، نحوه استفاده از ظرفیت‌ها و طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در بین مددجویان و آشنایی با نحوه ثبت و تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه مرتبط با اشتغال بوده است.

یاسی‌پور اضافه کرد: از جمله دیگر سرفصل‌های این طرح می‌توان به فریلنسری اشاره کرد که در این دوره‌ آموزشی فراگیران با اصول فریلنسینگ موفق آشنا شده و آموزش دیده‌اند که چطور به عنوان یک فریلنسر، برنامه‌ریزی شغلی و زمان‌بندی حرفه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به نیازسنجی آموزشی مبتنی بر مهارت، بیان کرد: هدف از ارائه این دوره آشنایی شرکت‌کنندگان با نیازسنجی مشاغل و فرصت‌های شغلی مددجویان و خانواده‌های محرومین مورد حمایت کمیته امداد امام(ره) است. مهم‌ترین فعالیت در انجام نیازسنجی آموزشی، تعیین مدل نیازسنجی است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: گزارش‌نویسی از دیگر سرفصل‌های این طرح آموزشی است که هدف از برگزاری این دوره آشنایی مدیران و کارشناسان با انواع گزارش‌نویسی، شیوه‌های مستندسازی اقدامات، پروژه‌های اقتصادی، فعالیت‌ها، برنامه‌ها، اصول اخلاقی و روش‌های جدید نگارش متون علمی است.

یاسی‌پور سرفصل مشاوره و هدایت شغلی را از دیگر مباحث این طرح دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه هدایت شغلی یکی از اهداف کاربردی کمیته امداد در زمینه‌سازی اشتغال پایدار برای مددجویان محسوب می‌شود و نظر به اینکه اهمیت انتخاب شغل آینده و شناخت مهارت‌‌های لازم برای ورود موفق به یک شغل و حرفه‌ بر کسی پوشیده نیست؛ هدف این دوره، تربیت افرادی بوده است كـه بـه عنـوان كارشـناس مـشاوره و هدایت شغلی کمیته امداد بتوانـد بـا تـدارك اطلاعـات لازم اقتصادی، آموزشی و فرهنگی از عهده خدمات ارزیابی توانایی‌ها و محـدودیت‌های مراجعین برآمده و آنان را در اتخاذ تصمیم مناسب به منظور انتخاب دوره آموزشـی و مسیر صحیح شغلی متناسب با استعداد، علاقه، رغبت و شخصیت آنان یاری رسانند.

وی مدیریت کسب و کار را از دیگر سرفصل‌های این طرح خواند و یادآور شد: به طور کلی می‌توان گفت که مدیریت کسب‌و‌کار یا مدیریت راهبردی در کسب‌و‌کار، شامل کلیه مهارت‌های لازم و کاربردی در حوزه مدیریت، برای حل مسئله‌ها و برطرف کردن چالش‌های پیشرو بوده و افق دید وسیعی را جهت روشنایی راه آینده به فراگیران آن نشان می‌دهد. هدف از اجرای دوره ارتقای دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در زمینه مدیریت و راهبری کسب و کارهای کوچک و نوپا و معرفی روش¬های راهنمایی و مشاوره کسب و کار به مدیران کسب و کارهای کوچک و نوپا بوده است.

انتهای پیام
captcha