اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه‌برنامه دفاع مقدس در هرمزگان
کد خبر: 4086823
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه‌برنامه دفاع مقدس در هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان از اجرای ۶۰۰ ویژه‌برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: از آنجا که هفته دفاع مقدس با دهه آخر ماه صفر متقارن شده، رویکرد برنامه‌های ما نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی شده است.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان، امروز، ۲۹ شهریور، در نشستی خبری اظهار کرد: دشمنی که می‌خواست در یک هفته این نظام را از پای در آورد ۸ سال پشت مرزهای ما ماند و جوانان ما توانستند آنان را بیرون کنند.

وی افزود: همه ما مدیون شهدای گران‌قدر هستیم و مادران و پدرانی که فرزندان خود را تقدیم کردند تا شجره طیبه انقلاب برقرار بماند. همه ساله در هفته دفاع مقدس برنامه‌های وسیعی برگزار می‌شود. ما در سال جاری بیش از ۶۰۰ برنامه مختلف در سراسر رده‌ها سپاه و بسیج خواهیم داشت و رویکرد برنامه‌های امسال با محورهای حماسه‌آفرینی و مجاهدت رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان بیان کرد: ترسیم سازی زورگویی‌های رژیم بعثی با کمک آمریکا، ترویج فرهنگ ایثار و شهداد، الگوسازی از شهدا و قهرمانان واقعی از محورهای اصلی برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.

سالاری تصریح کرد: از آنجا که هفته دفاع مقدس با دهه آخر ماه صفر متقارن شده، رویکرد برنامه‌های ما نیز به تناسب شرایط برنامه‌ریزی شده است. اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نام‌گذاری شده که در این روز رژه دریایی و زمینی نیروهای مسلح را شاهد خواهیم بود که در سطح ملی در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی ادامه ‌د‌اد: امسال نمایشگاه دستاوردهای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح را در ساحل بندرعباس خواهیم داشت و هر شب برنامه‌های مؤثر فرهنگی و رزمی نیز در این نمایشگاه اجرا خواهد شد. هر شب و در پایان هر برنامه نیز بازسازی عملیات والفجر ۸ انجام می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد: دومین روز هفته دفاع مقدس به عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» نام‌گذاری شده و در این روز از رشادت‌های کادر درمان و مدافعان سلامت تقدیر به عمل می‌آید. در این روز همچنین به نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته می‌شود. روز سوم هفته دفاع مقدس به عنوان «ولایت‌مداری، جوانان، علم و دانش‌پژوهشی» نام‌گذاری شده که نقش دانش‌آموزان و طلاب و دانشجویان در دفاع مقدس در این روز تبیین می‌شود.

سالاری افزود: چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان، سخاوت و فخرآفرینی» نام‌گذاری شده و گرامیداشت حماسه عملیات‌های دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و گردهمایی «رزمندگان دیروز و هم‌سنگران امروز» را در این روز خواهیم داشت. پنجمین روز هفته دفاع مقدس به عنوان «دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان» نام‌گذاری شده که به اهمیت پدافند غیرعامل و آموزش مردم و پاسداشت سربازان پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: ششمین روز هفته دفاع مقدس به عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده که با روز شکستن حصر آبادان هم‌زمان شده است. هفتمین روز هفته دفاع مقدس به عنوان «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیون و عشایر» نام‌گذاری شده و از جهادگران عزیز در عرصه‌های گوناگون تقدیر خواهد شد. آخرین روز هفته دفاع مقدس نیز به عنوان «فرماندهان، عزتمداران و حماسه‌آفرینان» نام‌گذاری شده و به تبیین نقش‌آفرینی‌های فرماندهانی چون حاج قاسم سلیمانی پرداخته می‌شود.

سالاری در پایان یادآور شد: توزیع بیش از ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان نیازمند، توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی بین مردم نیازمند، توزیع بیش از ۵۰۰ سری جهیزی بین نوعروسان نیازمند استان در راستای ترویج ازدواج آسان، افتتاح پروژه‌های عام‌المنفعه باارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد تومان، برگزاری برنامه‌های بومی و محلی توسط قرارگاه‌های تحول محلات، نشست‌های صمیمی فرماندهان با جوانان و نوجوانان، تقدیر از بسیجیان پیشکسوت و … از دیگر برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام
captcha