مادر شهید «محمدامین حاجی‌زاده» آسمانی شد
کد خبر: 4086569
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

مادر شهید «محمدامین حاجی‌زاده» آسمانی شد

مادر «محمدامین حاجی‌زاده» شهید غواص 8 سال دوران دفاع مقدس در سفر به عتبات عالیات دعوت حق را لبیک گفت و پیکر این بانوی فداکار و صبور در آرامستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر مادر شهید

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، «خاتون نصیری» مادر شهید غواص 8 سال دوران دفاع مقدس «محمدامین حاجی‌زاده»، روز گذشته، ۲۷ شهریورماه در سن ۷۴ سالگی در بیمارستان امام حسین(ع) کربلا که برای تشرف به زیارت عتبات عالیات به کشور عراق سفر کرده بود دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع پیکر این بانوی فداکار و صبور، امروز دوشنبه ۲۸ شهریورماه، ساعت 8 صبح برگزار و در آرامستان وادی‌السلام نجف به خاک سپرده شد.

«شهید محمدامین حاجی‌زاده» یادگار غلام و خاتون یکم خرداد ۱۳۴۸ در بندرعباس به دنیا آمد. پدرش کارمند سازمان آموزش و پرورش استان هرمزگان بود و محمدامین نیز به تبع شغل پدر درس و تحصیل خود را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی ادامه داد. این‌ دانش‌آموز شهر بندرعباس زمانی که ۹ ساله بود و در کلاس سوم ابتدایی مشغول تصحیل بود انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ۱۱ ساله بود و زمانی که خود را برای کلاس‌های درس پنجم ابتدایی آماده می‌کرد جنگ تحمیلی آغاز شد و آن روزها برای بسیاری از دانش‌آموزان ابتدایی روز تلخی بود. محمدامین در این سال‌ها به درس و مشق بچه‌های و همکلاسی‌هایش که خانه و کاشانه‌شان را از دست داده بودند به دانش‌آموزان خرمشهری که خود را برای درس و مدرسه آماده کرده بودند اما یک روز قبل از مدرسه زیر خمپاره‌ها جان دادند فکر می‌کرد.

شهید محمدامین حاجی‌زاده علاقه زیادی به رشته تجربی و پیشرفت در تحصیل و دانشگاه داشت، هنوز دانش‌آموز بود که به عنوان یک بسیجی برای حضور در جبهه نام‌نویسی کرد و راهی جبهه‌های جنگ شد. این شهید غواص استان هرمزگان در حالی که ۱۷ ساله بود درست در تاریخ ۱۷ بهمن سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر این دانش‌آموز شهید مدت‌ها در منطقه باقی ماند و سال ۷۵ پس از جست‌وجو در گلزار شهدای بندرعباس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha