سیره امام حسین(ع) الگویی برای ایستادگی در برابر ظلم است
کد خبر: 4086120
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
امام جمعه موقت بندرعباس:

سیره امام حسین(ع) الگویی برای ایستادگی در برابر ظلم است

امام جمعه موقت بندرعباس سیره امام حسین(ع) را الگویی دانست برای ایستادگی در مقابل ظلم و زورگویی، که همه شیعیان راستین حضرت باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام میرزاده امام جمعه موقت بندرعباس

حجت‌الاسلام عطاءالله میرزاده، امام جمعه موقت بندرعباس، در یادداشتی اختصاصی برای ایکنا، ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: اربعین نقش ممتازی در تداوم نهضت و شور حسینی و حفظ روحیه ظلم‌ستیزی در مسلمانان، داشته است.

در متن یادداشت میرزاده آمده است:

«اربعین حسینی نماد عزاداری بر مصائب شهدای کربلاست. آمدن امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) و کاروان خاندان امام حسین (ع) بر سر قبور مطهر در روز اربعین، نماد و پایه‌ای شد بر عزاداری این روز. و سیره شیعیان در طول تاریخ بر عزاداری روز اربعین، آن را متمایز کرده است.

اربعین نقش ممتازی در تداوم نهضت و شور حسینی و حفظ روحیه ظلم‌ستیزی در مسلمانان، داشته است. اینکه هر کس در راه خدا خالصانه قیام کند، حتی اگر مظلومانه کشته شود و خاندانش اسیر شوند، باز هم وعده الهی محقق می‌شود، در حفظ روحیه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم آزاده تأثیرگذار بوده است.

حق همواره پیروز و ظلم درنهایت محکوم به شکست است و نباید در مقابل ظلم تسلیم شد و کوتاه آمد، حتی اگر به بهای ریختن خون و کشته شدن به سخت‌ترین شکل و اسارت خاندانت باشد. این عقیده و باور امام حسین (ع)، الگویی است برای ایستادگی در مقابل ظلم و زورگویی، که همه شیعیان راستین حضرت باید به آن توجه داشته باشند.

مردم و عزاداران رکن اصلی بزرگداشت اربعین هستند، آن محبتی که پیامبر اکرم (ص) فرمود از شهادت امام حسین (ع) در دل‌هاست و سرد نمی‌شود، خودش مغناطیس‌وار مردم را در این وادی گرد هم می‌آورد.

مردم در این ایام به عشق امام و یاران باوفایش، کمبودها و سختی‌های مسیر را به جان می‌خرند و حتی مرگ آنان را سست نمی‌کند، اما مسئولین باید چه در ایران و چه در کشور عراق، مدت‌ها قبل مانوری برگزار کنند و اوج جمعیت را در نظر بگیرند و متناسب با آن و در نظر گرفتن افزایش جمعیت نسبت به سنوات گذشته، امکانات گذرنامه، پارکینگ، گیت خروجی مرز، وسایل نقلیه، امکانات رفاهی و ... را پیش‌بینی و آماده‌سازی کنند.»

انتهای پیام
captcha