پیاده‌روی جاماندگان اربعین در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 4086113
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در هرمزگان برگزار شد

پیاده‌روی اربعین حسینی در مناطق مختلف استان هرمزگان با حضور عاشقان حسینی برگزار شد و مردم در مسیر‌های از پیش تعیین شده پیاده‌روی کردند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، امروز، 26 شهریورماه، هم‌زمان با اربعین حسینی(ع)، در مناطق مختلف استان هرمزگان با حضور عاشقان حسینی برگزار شد و مردم در مسیر‌های از پیش تعیین شده پیاده‌روی کردند.

سوگواران حسینی در هرمزگان که امسال توفیق حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین را نداشتند، در مسیرهای از پیش تعیین شده پیاده رفتند و به عزاداری پرداختند. مراسم مختلفی نیز در مساجد، بقعه‌های متبرکه و حسینیه‌های  هرمزگان برگزار شد.

عاشقان حسینی در بندرعباس مسیر مسجد امام حسین(ع) در گلشهر شمالی و همچنین مسیر پارک شهید دباغیان را به سمت گلزار شهدای گمنام ‌واقع در مسجد جامع این شهر طی کردند و با قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی در غم شهادت مولایشان اشک ماتم ریختند.

در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هرمزگان، موکب‌هایی برپا شده بود و به زائران در این اجتماع عظیم خدمات ارائه دادند و با پخش شربت، خرما، شکلات و شیر، آش، شله‌زرد و غذای نذری از عزاداران پذیرایی کردند.

همچنین برنامه‌های اربعین حسینی از روستای کنارترش شهرستان میناب و همچنین از جزیره هرمز به صورت زنده از شبکه سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش شد.

انتهای پیام
captcha