ضرورت وحدت جامعه اسلامی در راستای گسترش فرهنگ حجاب
کد خبر: 4080895
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

ضرورت وحدت جامعه اسلامی در راستای گسترش فرهنگ حجاب

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان حجاب را از مصادیق تقوای الهی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم در مسیر گسترش تقوا و فضایل و ارزش‌های الهی تلاش کنیم و در برابر توطئه‌های دشمنان واحد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 4 شهریور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: ‏اصل حجاب جزو ضروریات دین است. دشمنان قصد دارند فضای جامعه را با به‌کارگیری واژه‌های منفی در خصوص حجاب به سمت و سوی تقابل با حجاب و دین سوق بدهند.

وی با بیان اینکه دشمنان واجبات و الزام‌های شرعی که تبدیل به قانون و الزام حاکمیتی شده‌اند را منفی جلوه می‌دهند و در این خصوص باید مراقب باشیم، تصریح کرد: وقتی جامعه اسلامی بدون اجبار و با اختیار دین را پذیرفت آنگاه نظام حکومتی برای اجرای دستورات دینی از تک‌تک افراد سؤال نمی‌پرسد، در کشورهای غربی سقط جنین و هم‌جنس‌گرایی را تبدیل به قانون می‌کنند و کسی معترض نمی‌شود و به عنوان امر حکومتی می‌پذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: حجاب امر ضروری و از مصادیق تقواست و باید تقوای الهی را در همه شئون رعایت کنیم. پدران و مادران، جامعه، دانشگاه‌ها، جامعه روحانیت، معلمان، حکومت و همه وظیفه داریم در مسیر گسترش تقوا و فضایل و ارزش‌های الهی تلاش کنیم و در برابر توطئه‌های دشمنان واحد باشیم.

مسئولان در راستای افزایش امید در جامعه گام بردارند

عبادی‌زاده در ادامه با اشاره به تلاش یک ساله دولت برای خدمتگزاری به مردم، بیان کرد:‌ امروز قطار خدمت در کشور راه افتاده است و شاهد رشد ۲۵ برابری در افتتاح طرح‌های هفته دولت هستیم و این مهم حاصل تلاش یک ساله دولت در هرمزگان است و افتتاح و راه‌اندازی طرح‌ها گواه بر همین مسئله است. مردم با مشاهده تلاش‌های مسئولان و دولت برای حل مشکلات با وجود کاستی‌ها به آنان کمک می‌کنند و در این یک سال گذشته شاهد اتفاقات بزرگی بوده‌ایم که توسط دولت خدمتگزار رقم زده شده است.

وی با تأکید بر ضرورت بیان اقدامات انجام شده به مردم، اضافه کرد:‌ دشمن به دنبال سیاه‌نمایی و پررنگ کردن خلأهای موجود است تا با سوءاستفاده از آن، کارهای بزرگ انجام شده نادیده گرفته شده و جامعه ناامید شود. چنانچه جامعه امید خود را از دست بدهد شرایط بسیار خطرناک خواهد شد و انسان به امید زنده است و مسئولان باید این امیدواری را با کار و تلاش بیشتر و بیان کردن اقدامات انجام شده در جامعه زنده نگاه دارند و مبارزه با فساد نیز باید از دولت آغاز شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: دشمن به پایان خط اقدام‌های خصمانه خود علیه ملت ایران رسیده است و مردم در آینده این را مشاهده خواهند کرد، تلاش‌های دشمن به نتیجه نخواهد رسید و نخواهد توانست ما را متوقف سازد.

عبادی‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به اصلاح ساختار فرهنگی کشور تأکید دارند و کشور امروز در حوزه فرهنگ نیاز به اصلاح ساختار فرهنگی دارد تا جامعه بر اساس آن حرکت کند، تصریح کرد: ‏اگر دولتمردان در بخش‌های مختلف آرام حرکت کنند چه توقعی از مردم می‌توان داشت، نگاه مردم به حاکمان است.

جامعه نیازمند آرامش اقتصادی است

وی عنوان کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش در حوزه معیشت و معاش اقتصادی نیازمند است و مردم باید این آرامش را در بازار مشاهده کنند،  وقتی بازار آرام باشد و قیمت اجناس به صورت ساعتی تغییر نکند هم بازاری نفع می‌کند و هم آرامش مردم حفظ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه حفظ آرامش بازار شدنی است و زمانی که قیمت اقلام در سایر استان‌ها افزایش یافت بازار بندرعباس آرام بود، پس می‌توان با مدیریت و نظارت آرامش بازار را حفظ کرد، افزود: مسئولان وظیفه دارند به بازار آرامش داده و بر عملکرد آن و چگونگی قیمت‌ها نظارت مؤثر داشته باشند.

ضرورت ایجاد اصلاح در نظام بانکداری کشور

عبادی‌زاده با اشاره به قانون بانکداری بدون ربا، اضافه کرد: قانون بانکداری بدون ربا در سال ۶۲ مصوب شد که در برخی بخش‌ها موفق عمل شده و در برخی بخش‌ها ازجمله در زمینه بانکداری بدون ربا این‌گونه عمل نشده است. قانون خوبی نوشته شده اما به درستی اجرا نشده است. غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که بانکداری ربوی اقتصاد را نابود می‌کند و هر مقدار سود ربوی بیشتر باشد بنیاد اقتصادی، انگیزه سرمایه‌گذاری و ارزش پول دچار تزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی به همین دلیل سود بانکی را به ۲ تا سه درصد کاهش داده‌اند که در ایران اسم آن را کارمزد می‌گذاریم تا نظام بانکی در خدمت اقتصاد و تولید باشد. امیدواریم در دولت خدمتگزار مشکل بانکداری حل شود و نظام بانکی در خدمت مردم و تولید قرار گیرد و انگیزه برای بلوکه کردن پول در بانک‌ها از بین برود. هر سودی حرام نیست، سود روش‌های اسلامی مانند مضاربه حلال است.

انتهای پیام
captcha