تجلیل از ۲۰۰ حافظ قرآنی در هرمزگان
کد خبر: 4078470
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

تجلیل از ۲۰۰ حافظ قرآنی در هرمزگان

مراسم تجلیل ۲۰۰ نفر از حافظان قرآن در هرمزگان با حضور استاندار و مسئولان قرآنی استان برگزار شد.

مراسم تجلیل از حافظان قرآن در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، شب گذشته، 24 مردادماه، در آیین تجلیل از حافظان قرآنی، اظهار کرد: تلاش می‌شود در هرمزگان شاخص‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و تربیت حافظان قرآن محقق شود.

وی افزود: در استان هرمزگان در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان یک اتفاق مبارک و بی‌نظیر رخ داده و در روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب یک موسسه قرآنی توانسته اقدام به جذب علاقه‌مندان به حفظ از سراسر کشور کند و امروز بخشی از این حافظان از سایر استان‌ها هستند که در هرمزگان و در روستای مورد اشاره آموزش دیده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می‌توانند در مسائل فرهنگی اثرگذار باشند و کار را پیش ببرند.

دوستی با اشاره به اینکه توجه به قرآن وظیفه شرعی و عقلی است، افزود: اگر به مسئله قرآن و آموزش قرآنی پرداخته شود فرهنگ عمومی جامعه و میزان اخلاق در سطح جامعه بهبود می‌یابد چراکه قرآن منشأ تمام خوبی‌ها و اخلاق نیکو است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت حمایت از مؤسسات قرآنی در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار، بیان کرد: در استان به دنبال تقویت دارالقرآن‌ها هستیم و تلاش داریم اعتبارات دولتی و قسمتی از کمک سایر بخش‌ها را به تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این حوزه تخصیص دهیم.

یادآور می‌شود؛ در این همایش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن شامل ۱۶۰ مرد و ۴۰ زن از ۱۹ استان کشور که در موسسه فرهنگی قرآنی جامعه‌الحفظ بیت الزهرا(س) روستای کشپیری آموزش دیده‌اند تجلیل شد. این موسسه فعالیت قرآنی خود را از سال 93 آغاز کرده و در طرح تابستانی تسنیم نیز توانسته 120 حافظ سه جز قرآن را تربیت کند. اقدامات این موسسه قرآنی به صورت تخصصی و شبانه‌روزی در دو بخش آقایان و بانوان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha