کار فرهنگی نیازمند رویکردی جهادی است
کد خبر: 4077757
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
مدیرکل ارشاد هرمزگان:

کار فرهنگی نیازمند رویکردی جهادی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: کار و فعالیت در قرارگاه‌های فرهنگی باید جهادی باشد، چراکه در این جبهه مهم و حساس امکانات و دستمزد چندانی وجود ندارد و تنها با رویکرد مردمی و بسیجی است که می‌توان در این عرصه گام برداشت.

شست هم افزایی فرهنگی و هنری در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز، 22 مردادماه، در نشست هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی فرهنگی و هنری در استان با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان سراسر استان، ضمن تأکید بر اهمیت توجه به جنگ نرم، اظهار کرد: جنگ نرم، جنگی لطیف نیست بلکه سخت‌تر از جنگ نظامی است و جنگ‌افزار آن تفکر و ایدئولوژی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: جنگ نرم سهل ممتنع است به ظاهر ساده و از درون بسیار سخت و حرکت بر روی لبه تیغ است که هر نوع حرکت و راهبرد اشتباه تبعات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

جهانگیری محور جنگ نرم را فرامین مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) دانست و بیان کرد: وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در ایجاد هم‌افزایی بیشتر، سرلوحه قرار دادن منویات، فرمایشات و فرامین مقام معظم رهبری است و لازمه عمل صحیح به آن درک و فهم درست از فرمایشات ایشان است. هیچ فرمانده فرهنگی و جنگ نرمی بدون توجه و شناخت به محورهای عملیاتی نمی‌تواند موفق عمل کند و در صورت هماهنگی همه محورها پیروزی حاصل می‌شود.

وی منیت را معضل اصلی در جنگ نرم برشمرد و عنوان کرد: کار و فعالیت در قرارگاه‌های فرهنگی، جهادی است؛ زیرا در این جبهه مهم و حساس امکانات، تجهیزات و دستمزد چندانی وجود ندارد و فقط با رویکرد مردمی و بسیجی است که می‌توان در این عرصه گام برداشت.

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه امروز مرزهای جنگ نرم انقلاب اسلامی آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و شرق دور است و این وظیفه سربازان و فرماندهان جنگ نرم را سخت و حساس می‌کند، یادآور شد: هیچ دسته‌بندی در حوزه فرهنگ و هنر نداریم. بلکه عملکرد، کارایی و تخصص افراد در اولویت است و در این راستا رویکردها، اولویت‌ها و دیدگاه‌ها به انجمن‌ها و صنوف فرهنگی هنری اعلام و تولیداتی که بر این اساس است، مورد حمایت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha