آغاز ساخت مجتمع مسکونی طلاب هرمزگان
کد خبر: 4077699
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

آغاز ساخت مجتمع مسکونی طلاب هرمزگان

کلنگ مجتمع آموزشی، فرهنگی و مسکونی طلاب حوزه علمیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان به زمین زده شد.

آغاز ساخت مجتمع مسکونی طلاب هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم کلنگ زنی مجتمع آموزشی، فرهنگی و مسکونی ۱۲۰ واحدی تعاونی مسکن حوزه علمیه هرمزگان، عصر روز گذشته، 21 مردادماه، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در این مراسم، اظهار کرد: 150 هکتار از اراضی شهر بندرعباس به واسطه عبور خط انتقال گاز، در راستای توسعه شهر بندرعباس مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که بخشی از این اراضی به عموم مردم واگذار شود تا مجموعه‌های مختلفی از جمله تعاونی‌های مردمی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی از آن استفاده کنند. تا زمانی که جابجایی خط انتقال گاز انجام می‌شود، قسمت‌های قابل واگذاری در اختیار توسعه شهر قرار خواهد گرفت.

پیشرفت 50 درصدی نهضت ملی مسکن در هرمزگان

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: بحث ساخت مسکن یکی از سیاست‌های اصلی دولت مردم است که در رابطه با آن متعهد هستیم و حتماً زمینه خانه‌دار شدن متقاضیان و واجدین شرایط را فراهم کنیم و بحمدالله کار با سرعت خوبی در استان آغاز شده است و در روزها و هفته‌های گذشته نهضت ملی مسکن در اکثر شهرستان‌های استان آغاز شده است.

وی افزود: فرصت پیش‌آمده در استان بسیار فرصت طلایی است و مردم باید بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند چراکه فرآیند پیش آمده بسیار شفاف و روان است و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز به جد پیگیر موضوع است از طرفی ما نیز کاملاً حمایت می‌کنیم که گام‌ها با سرعت بیشتری برداشته شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مجتمع ۱۲۰ واحدی مسکن طلاب در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۹۰۰ مترمربع از امروز عملیاتش آغاز خواهد شد، تصریح کرد: گروه‌های مختلف مردم می‌توانند با تشکیل تعاونی‌هایی در بندرعباس در نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند و با دریافت زمین کار احداث منازل خود را آغاز کنند.

دوستی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مجموعه مسکن و شهرسازی استان، یادآور شد: نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان دارای پیشرفتی ۵۰ درصدی است و طبق آخرین ارزیابی‌ای که وزارت راه و شهرسازی منتشر کرده است هرمزگان دومین استان از حیث اجرای این پروژه بوده است و طبق برنامه‌هایی که داریم امیدواریم تا پایان شهریورماه رتبه اول کشوری را از لحاظ اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کسب کنیم.

انتهای پیام
captcha