اجتماع تاسوعای حسینی در ساحل خلیج‌فارس برگزار شد
کد خبر: 4076590
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

اجتماع تاسوعای حسینی در ساحل خلیج‌فارس برگزار شد

اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی، هم‌زمان با روز نهم محرم در بوستان غدیر و زیر پرچم شهر بندرعباس در ساحل نیلگون خلیج‌فارس در راستای معرفی این شهر به عنوان شهر محبان حضرت عباس(ع) برگزار شد.

اجتماع تاسوعای حسینی در بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی، صبح امروز، 16 مردادم ماه، هم‌زمان با روز نهم محرم و تاسوعای حسینی، در بوستان غدیر و در زیر پرچم شهر بندرعباس برگزار شد. هرساله مراسم تجمع روز تاسوعا در محل زیر پرچم واقع در بوستان غدیر بندرعباس برای معرفی این شهر به عنوان شهر محبان حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود.

مراسم امسال تاسوعای حسینی نیز به‌صورت باشکوه در شهرستان‌ها و روستاهای استان از ساعت 9 صبح امروز آغاز شد و تا نماز ظهر ادامه داشت. ویژه‌برنامه‌های عزاداری تاسوعا شامل اجتماع بزرگ تاسوعای حسینی زیر پرچم در ساحل غدیر بندرعباس و ویژه‌برنامه تاسوعا در امامزاده نظام‌الدین حاجی‌آباد از شبکه استانی مرکز خلیج‌فارس به‌صورت زنده پخش شد. در دیگر شهرستان‌ها نیز مراسم روز تاسوعا در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا برگزار شد.

این مراسم همچنین به گفته معاون فرهنگی – اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ۴۵ بقعه استان از ساعت ۸ صبح با حضور هیئت‌ها و دسته‌جات سینه‌زنی همراه با سخنرانی، مداحی و اقامه نماز جماعت با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

در پایان مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی نماز جماعت اقامه شد.

انتهای پیام
captcha