برگزاری رویداد فرهنگی و هنری «ماه تمام» در هرمزگان
کد خبر: 4075580
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

برگزاری رویداد فرهنگی و هنری «ماه تمام» در هرمزگان

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان از برگزاری رویداد فرهنگی – هنری و نمایشگاه هنرهای تجسمی «ماه تمام» در استان، هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

رویداد فرهنگی هنری ماه تمام

صادق یوسفی‌یگانه، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و خبرگزاری قرآنی ایکنا به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و با هدف استفاده از زبان هنر در راستای تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان، با محوریت قرآن کریم و سیره زندگانی معصومین(ع)  رویداد فرهنگی – هنری تحت عنوان «ماه تمام» و همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی با همین عنوان را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» در دو بخش شعر (کلاسیک ، سپید ، نیمایی) و داستان کوتاه با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاهده فیلم تدبر در سوره کافرون با محوریت حضرت عباس(ع) و متن کتاب به آدرس www.isqa.ir مراجعه کنند.

رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام»

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در خصوص شرایط ارسال آثار ادبی به این رویداد، بیان کرد: در بخش شعر نو، شاخص‌هایی همچون « فرم»، «زبان»، « تصویرپردازی»، « نظم ارگانیکی»، «اندیشه»، «تکنیک» و « خلاقیت» مورد توجه است و تعداد اشعار ارسال شده حداکثر 5 اثر برای هر شرکت‌کننده است. در بخش داستان کوتاه نیز تعداد کلمات هر داستان حداکثر 3 هزار و 500 کلمه و تعداد داستان‌های ارسال شده حداکثر 5 اثر برای هر شرکت‌کننده است. در این بخش موضوع و تم، طرح، شخصیت‌پردازی، گفتگو، فضاسازی، پرداخت، لحن داستان و زاویه دید از موارد مورد ارزیابی خواهد بود.

یوسفی‌یگانه در خصوص  شرایط عمومی شرکت در رویداد فرهنگی – هنری «ماه تمام» عنوان کرد: آثار نباید پیش از این در کتابی چاپ شده باشند، آثار ادبی حتماً دارای اسم مناسب بوده و از استفاده اعداد، عبارات بی‌ربط و ... به عنوان «نام اثر» در سامانه ثبت آثار خودداری شود، آثار ارسالی نباید قبلاً برنده جایزه ملی شده باشند، آثار شایسته در مجموعه‌ای توسط جهاد دانشگاهی منتشر می‌شود، آثار باید به صورت تایپ شده و در قالب فایل word با فونت 12 یا 1۴ ، B Lotus یا B Nazanin و صرفاً از طریق وب‌سایت reg.isqa.ir به دبیرخانه ارسال شوند. آثاری که در چارچوب محورهای رویداد نباشند مورد داوری قرار نمی‌گیرند و هر شرکت‌کننده در همه رشته‌های فراخوان داده شده رویداد می‌تواند شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه جوایز برندگان در هر بخش برای نفر اول 2۰ میلیون ریال، نفر دوم 15 میلیون ریال و نفر سوم 1۰ میلیون ریال خواهد بود، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 7 شهریورماه سال جاری بوده  و نتایج و تاریخ تجلیل از برگزیدگان در مهرماه 1۴۰1 اعلام خواهد شد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی «ماه تمام»

یوسفی‌یگانه همچنین در خصوص نمایشگاه هنرهای تجسمی «ماه تمام» تصریح کرد: این نمایشگاه نیز با محوریت شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون و در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، تایپوگرافی و نقاشی برگزار می‌شود و به غیر از رشته نقاشی موضوع سایر رشته‌ها سوره مبارکه کافرون است.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در رابطه با مقررات شرکت در این نمایشگاه، بیان کرد: نمایشگاه به صورت حضوری در یکی از گالری‌های معتبر تهران برگزار خواهد شد. اطلاعات فرم ثبت‌نام و عناوین آثار در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از این رو مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده است.

یوسفی‌یگانه ادامه داد: حجم تصویر ارسالی باید کمتر از 2 مگابایت باشد و دبیرخانه نمایشگاه مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی خود استفاده کند. هزینه ارسال و دریافت اثر به عهده هنرمند خواهد بود و دبیرخانه نمایشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی بابت صدمات احتمالی در حمل و نقل و پست آثار را قبول نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به تمامی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه گواهی شرکت در نمایشگاه از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی اعطاء می‌شود، اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال آثار برای نمایش در این نمایشگاه 7 شهریورماه  و زمان برگزاری نمایشگاه نیمه اول شهریورماه سال جاری خواهد بود.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان هرمزگانی برای شرکت در رویداد فرهنگی – هنری و همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی «ماه تمام»  می‌توانند تصویر اثر و مشخصات خود را در پیام‌رسان واتساپ به شماره 09197268712 و یا ایمیل isqa.ir@gmail.com ارسال و یا اقدام به تکمیل فرم و آپلود اثر خود از طریق لینک http://reg.isqa.ir/index.php?do=meform&id=3 کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 07633681032 و 09917859064 در بندرعباس و شماره‌های ۰2167612336 و ۰2167612337 در تهران تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha