ارائه خرافات‌ مغایر با عقلانیت نهضت امام حسین(ع) است
کد خبر: 4074915
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

ارائه خرافات‌ مغایر با عقلانیت نهضت امام حسین(ع) است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عقلانیت را یکی از رموز ماندگاری قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: ارائه آمارهای غیرمنطقی و خرافات‌ از واقعه عاشورا  با منطق و عقلانیت امام حسین(ع) مغایر است.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، 9 مردادماه، در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مسجد امیرالمؤمنین شهر بندرعباس، اظهار کرد: در طول تاریخ انقلاب‌ها و نهضت‌های بزرگی داشتیم که نتوانسته‌اند ماندگار باشند و تنها در زمان خود بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید بررسی کرد رمز ماندگاری قیام حسینی چیست و چه عاملی باعث ماندگاری آن شده است، تصریح کرد: در میان انقلاب‌ها و نهضت‌ها، هیچ نهضتی به خلوص نهضت سیدالشهدا وجود ندارد. منطق و عقلانیت یکی از رموز ماندگاری قیام امام حسین(ع) است که باید به آن توجه کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: امام حسین(ع) به جنبه عقلانیت قیام خود عنایت ویژه‌‌ای دارند به همین جهت است که اصیل‌ترین نهضت تاریخ شناخته می‌شود و نباید خرافات و اخبار نامعتبر را در آئین عزاداری امام حسین(ع) به مردم عرضه کرد.

عبادی‌زاده با تأکید بر اینکه ارائه آمارهای غیرمنطقی و خرافات‌ از واقعه عاشورا  با منطق و عقلانیت امام حسین(ع) مغایر است، یادآور شد: برای عرضه کردن نهضت امام حسین(ع) به جهانیان دست مسلمانان پر است و هیچ نیازی به خرافات وجود  ندارد و باید از آن پرهیز کرد.

انتهای پیام
captcha