فلسفه عاشورا احیای امر به معروف در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4074248
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

فلسفه عاشورا احیای امر به معروف در جامعه اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان فلسفه قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در جامعه اسلامی نباید نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت بود، چون همه مسافران یک کشتی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 7 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: مسئله حجاب همواره موردتوجه ادیان مختلف بوده است، ویل دورانت از مورخین غربی در کتاب خود به این نکته اشاره دارد که مسئله حجاب برای ایرانیان پیش از اسلام مسئله‌ای پذیرفته بود و در آن دوران حجاب مربوط به خانواده‌های متشخص بود.

وی، با بیان اینکه در دین یهود مسئله پوشش بسیار جدی بود، عنوان کرد: بر اساس قانون تلمود که پیش از اسلام در قوانین یهودی اجرا می‌شد، اگر زنی حجاب را رعایت نمی‌کرد، شوهر حق داشت همسرش را طلاق دهد. جزیره‌العرب تنها نقطه پیش از اسلام است که در آن روی قوانین حجاب تأکید نشده است. عرب جاهلیت نسبت به حجاب و پوشش بی‌تفاوت بود و متأسفانه آن چیزی که امروز در دنیای غرب شاهد آن هستیم، ره‌آورد دنیای عجیب پس از رنسانس در مغرب زمین است که نوعی برهنگی و بی‌بند و باری را به عنوان یک اصل در جامعه خودشان ترویج کرده‌اند و این نسخه را برای سایر مردم جهان نیز می‌پیچند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه دشمنان ایران و اسلام در قالب یک کارزار وارد میدان شده‌اند، تصریح کرد: تقوای الهی به جامعه اسلامی مصونیت می‌دهد و ازجمله مسائلی است که می‌تواند بانوان ما را در برابر این هجمه‌ها مصون بدارد. تمام فرایض با امر به معروف احیاء و اقامه می‌شود و متأسفانه امروز مورد غفلت جامعه اسلامی قرار گرفته است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد فضاسازی در خصوص ارزش‌های الهی در تلاش است تا این ارزش‌ها در جامعه کمرنگ شوند، اضافه کرد: دشمنان با اقدامات رسانه‌ای مبتذل در تلاش هستند که مردم را از فریضه امر به معروف و نهی از منکر روی‌گردان کنند.

عبادی‌زاده فلسفه قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند در انجام اقدامات خود بگوید به کسی ارتباطی ندارد، چراکه تمام مردم جامعه مانند افراد حاضر در یک کشتی هستند و اگر فردی بخواهد زیر خود را سوراخ کند تمام اهل کشتی غرق می‌شوند.

وی با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب، اظهار کرد: نماز جمعه امروز یکی از شئون حاکمیت اسلامی است و اگر کسی بخواهد نماز جمعه را اقامه کند باید از طرف ولی امر مسلمین اذن گرفته باشد. با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، نماز جمعه قدرت نرم انقلاب اسلامی است و به عنوان بزرگ‌ترین برکت انقلاب شناخته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به دستاوردهای نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران، بیان کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و روسیه برای اجرای پروژه سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری در حوزه گاز ایران منعقد شده که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آمریکایی‌ها چه بخواهند و چه نخواهند، امپراتوری دلار به پایان رسیده است و دیگر نمی‌‌توانند با چاپ دلار، تورم خود را به کشورهای دیگر صادر کند.

عبادی‌زاده در پایان یادآور شد: امروز اگر امپراتوری دلار آمریکا از بین برود، آمریکا دیگر چیزی ندارد، چراکه این امر باعث بروز و ظهور تورم‌های گسترده می‌شود. دنیا باید یک روزی در مقابل این حرکت آمریکا ایستادگی کند که ایران، چین و روسیه در این زمینه پیشگام شده‌اند و آرام‌آرام دلا را از عرصه مبادلات خود خارج می‌کنند. به فضل الهی قدرت از غرب به شرق منتقل خواهد و نظام استکباری از هم فرو خواهد پاشید.

انتهای پیام
captcha