رمز ماندگاری عاشورا تداوم تبلیغ توسط اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4073545
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

رمز ماندگاری عاشورا تداوم تبلیغ توسط اهل بیت(ع) است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک تداوم در تبلیغ توسط اهل بیت(ع) را رمز ماندگاری نهضت عاشورا در تاریخ دانست و هدف اصلی قیام امام حسین(ع) را مقابله با نادانی و گمراهی عنوان کرد.

حجت الاسلام سالاری رئیس تبلیغات اسلامی سیریک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک، امروز، 4 مرداد، در جلسه هماهنگی برنامه‌های محرم‌الحرام 1444 هجری قمری این شهرستان، اظهار کرد: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) مقابله با نادانی و گمراهی ایجاد شده در آن برهه از زمان بود، در واقع آن حضرت به قصد نجات مردم قیام کرد و در اینجا و با در نظر گرفتن این هدف، به خوبی معنای حدیث نبوی «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» را متوجه می‌شویم. بله آن حضرت ضلالت و گمراهی امت رسول خدا(ص) را تاب نیاورد و حماسه حسینی را در روز عاشورا رقم زد.

سالاری تصریح کرد: رمز ماندگاری قیام عاشورا تبلیغ مستمر آن توسط اهل بیت(ع) بود. خاندان نبوت به شیوه‌های مختلف به تبلیغ و احیا عاشورا مبادرت می‌ورزیدند. ما همه معتقدیم، خون امام حسین(ع) تازه و در طول تاریخ در جریان است و هرگز کهنه نمی‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک عنوان کرد: حقیقت عاشورا سبب ماندگاری این قیام شده است، یعنی عاشورا قیامی واقعی در جهت پاسداشت ارزش‌های انسانی، نیکی‌ها و دفاع از حق در برابر ظالم زورگو بوده است. این حقایق آن‌چنان با روح و فطرت انسان‌ها در هم آمیخته که سبب ماندگاری این قیام شده است و هرچه از این واقعه بگذرد، نه‌تنها رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد، بلکه هر روز تازه‌تر از قبل می‌شود.

سالاری یادآور شد: برگزاری مجالس عزاداری برای امام حسین(ع)، زیارت آن حضرت، بیان و تشریح واقعه عاشورا برای دیگران و گریه کردن برای امام حسین(ع) بسیار در منابع روایی از اهل بیت(ع) مورد تأکید قرار دارد تا جایی که سفارش شده حتی اگر گریه نیز ممکن نبود، انسان اقدام به تباکی کند. این‌ها مسائل تبلیغاتی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha