ضرورت تبدیل قشم به قطب برگزاری مسابقات قرآنی
کد خبر: 4073161
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

ضرورت تبدیل قشم به قطب برگزاری مسابقات قرآنی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با تأکید بر ضرورت تبدیل جزیره قشم به قطب برگزاری مسابقات قرآنی، گفت: از همه فعالان قرآنی این جزیره درخواست داریم که برای تحقق این هدف تلاش کنند.

سلامتی هرمزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی سلامتی هرمزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، شب گذشته دوم مردادماه، در نشست با فعالان قرآنی این جزیره، اظهار کرد: با توجه به حضور فعالان قرآنی در سطح جزیره، قشم باید قطب برگزاری مسابقات قرآنی شود و از همه فعالان قرآنی درخواست داریم که برای تحقق این هدف تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم عنوان کرد: با توجه به اینکه رمکان از توابع شهرستان قشم، به عنوان هفتمین روستای نمونه قرآنی کشور شناخته شده است، انتظار ما از قرآنیان این جزیره بیشتر شده و امیدواریم تمام روستاهای جزیره قشم قرآنی شوند و در این مسیر متعالی گام‌های مؤثرتری بردارند.

حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، نیز در این نشست، بیان کرد: جزیره قشم باید به عنوان جزیره نمونه قرآنی مطرح شود و برای دستیابی به این هدف به‌ زودی سند توسعه قرآنی قشم تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی تشکیل خواهد شد و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش خواهیم کرد، اضافه کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) اگر بخواهیم عقب‌ماندگی‌ها جبران شود باید به قرآن پناه ببریم و در این راستا با تشکیل اتاق فکر قرآنی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: برگزاری برنامه‌ها و مسابقات و در نظر گرفتن پیوست قرآنی برای گردشگران جزو مهم‌ترین فعالیت‌هایی هستند که با مشارکت فعالان قرآنی جزیره به سرانجام خواهیم رساند.

انتهای پیام
captcha