ضرورت شبکه‌سازی نیروهای شورای نگهبان در هرمزگان
کد خبر: 4071968
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

ضرورت شبکه‌سازی نیروهای شورای نگهبان در هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه شورای نگهبان باید فراتر از دریافت استعلام از نهادهای امنیتی فعالیت کند و گسترهفعالیت‌ها را گسترش دهد، گفت: گستره نیروها باید افزایش پیدا کند و شبکه‌‌سازی نیروهای مستقر در استان در دستور کار قرار بگیرد تااقدام به رصد و پایش اطلاعات کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر امروز، ۲۸ تیرماه، در دیدارمدیران دفاتر شورای نگهبان سراسر استان، اظهار کرد: شورای نگهبان ضامن و پشتوانه اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی است.
وی عنوان کرد: شورای نگهبان در جمهوری اسلامی راه حلی برای اجرای احکام و قوانین اسلام است و به عنوان نهادی که ضمانتاسلامی بودن احکام و قوانین را بر عهده دارد، شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان، تصریح کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید مسلمان و واجدشرایط پیاده‌سازی اسلام باشند به همین جهت بعد نظارت بر کارگزاران نظام اسلامی به شورای نگهبان محول شده است.

عبادی‌زاده با بیان اینکه جامعه باید آگاه باشد که اگر شورای نگهبان وجود نداشته باشد، ساز و کاری برای تطبیق حاکمیت اسلام برایحکمرانی وجود نخواهد داشت، به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در این نامه نحوه انتخابکارگزاران نظام اسلامی را تبیین کرده و ویژگی‌های آن‌ها را برشمرده است که باید به آن‌ها توجه داشت. از طرفی باید مرجعی برایبررسی و تطبیق این ویژگی‌ها نیز وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان وظیفه شورای نگهبان را بسیار دشوار دانست و تصریح کرد: هرگاه احساس کردید که امکان داوری وبررسی مسئله‌ای را ندارید، اگر مسند را رها کنید بهتر است؛ چراکه باعث تضییع شدن حق مردم و نظام مقدس اسلامی می‌شود.

عبادی‌زاده با بیان اینکن وظیفه شورای نگهبان دارای 2 مرحله پیش از انتخابات و حین انتخابات است، اضافه کرد: جست‌وجو و تحقیقشورای نگهبان در پیش از انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که هر چه میزان تلاش پیش از انتخابات بیشتر باشد، توان وکیفیت برای داوری افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان باید فراتر از دریافت استعلام از نهادهای امنیتی فعالیت کند و گستره فعالیت‌ها را گسترش دهد،عنوان کرد: گستره نیروها باید افزایش پیدا کند و شبکه‌‌سازی نیروهای مستقر در استان در دستور کار قرار بگیرد تا اقدام به رصد وپایش اطلاعات کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بررسی صحیح و متقن بودن گزارش‌ نهادهای مختلف را بر عهده شورای نگهبان دانست و یادآور شد: شورای نگهبان همواره سعی کند استقلال رأی خود را حفظ کند و در تحقیق و پژوهش ها با قاطعیت، درایت، پشتکار و قانونمندی در امرنظارت بر انتخابات همچون گذشته تلاش کند.

انتهای پیام
captcha