تقویت فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزمی همگانی است
کد خبر: 4070069
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

تقویت فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند عزمی همگانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند عزمی همگانی بوده و در این میان مسئولیت مدیران مربوطه سنگین‌تر و خطیرتر است.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 20 تیرماه، در جلسه تجلیل از بانوان فعال در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف استان، اظهار کرد: مقوله عفاف و حجاب نیازمند عزم همگانی و فرهنگ‌سازی است و نباید در این خصوص متوسل به زور شد؛ چراکه اگر ضعفی در جامعه وجود دارد در وهله اول به خود ما مسئولین مربوط است که یا کم‌کاری کرده‌ایم یا اینکه کار فرهنگی متناسب با ذائقه مخاطب نبوده است.

وی افزود: افرادی که در حوزه فرهنگی تلاش می‌کند باید به صورت زیربنایی آموزش‌های لازم و به روز فرا بگیرند و با مبانی و قوانین آشنا شوند. در شرع مقدس به حجاب اشاره شده و قرآن آیات صریح و روشنی دارد و بیش از ده‌ها آیه و 40 حدیث مرتبط با عفاف و حجاب وجود دارد و عقل انسان و اجماع علما و فقها به عنوان مبانی قوی است و در این خصوص شکی نیست که رعایت عفاف و حجاب نه‌تنها از لحاظ قانونی که از لحاظ شرعی هم تأکید فراوانی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: دشمن با هزاران مکر و حیله درصدد است از هر راهی برای ایجاد چالش در برابر نظام کوتاهی نکند و به جد عفاف و حجاب جامعه را در دستور کار قرار داده است و این موضوع با توجه به شرایط سنی مخاطبان به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیازمند کار فرهنگی تمیز و مورد قبول مخاطب است که اکثراً از نسل جوانان و نوجوانان هستند.

انصاری‌راد با اشاره با قانون مقابله با بدحجابی، عنوان کرد: برخی افراد جوان و نوجوان ندانسته عمل می‌کنند که این موارد قطعاً با امر به معروف قابل اصلاح است اما قانون باید با آن دسته که عمده و علناً اقدام به بی‌حجابی و ترویج بی‌حجابی می‌کنند، محکم برخورد کند و برخوردها هم نباید سلسله‌ای باشد که نتیجه معکوس داشته باشد بلکه همان‌طور که در جریان امر به معروف همه علما و بزرگان بر گفتار و عمل خوب در انجام این فریضه الهی یادآور شده‌اند در حوزه قانونی برای برخورد با هنجارشکنان باید تمام دستگاه‌های مسئول با قاطعیت عمل کنند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت مقابله با ولنگاری فضای مجازی، یادآور شد: متأسفانه عدم نظارت بر فضای مجازی و پلتفرم‌های موجود، فضایی ایجاد شده که بچه‌ها امروزه بیش از کانون‌هایی مثل خانواده و مدرسه از فضای مجازی الهام می‌گیرند و فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی ما شده فلذا ضروری است مهم‌ترین ورود و حضور متولیان امر در برخورد با ولنگاری فضای مجازی است که دشمن با تمام توان از این موقعیت به راحتی دارد اقدامات فرهنگی که زیربنای هر جامعه‌ای است با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی یکه‌تازی می‌کند.

انتهای پیام
captcha