ضرورت گسترش جهاد تبیین با نگاه قرآنی
کد خبر: 4068782
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

ضرورت گسترش جهاد تبیین با نگاه قرآنی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان جهاد تبیین را مصداق تکلیف‌گرایی دانست و گفت: بر همه ما و به خصوص فعالین قرآنی واجب است تا با جهاد تبیین با نگاه قرآنی، آینده‌ای روشن را بر اساس واقعیات و عقلانیت به مردم نشان دهیم.

حجت الاسلام پروین رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام صابر پروین، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، امروز، 14 تیرماه، در دیدار با جمعی از قرآنیان استان، اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از دستور کارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی جامعه باعث شده ضرورت «جهاد تبیین» اهمیت مضاعفی پیدا کند و به همین دلیل رهبر انقلاب روی این عنوان تأکید دارند، افزود: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین وجود خود انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود و به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم بیان است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس».

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است لذا رهبر انقلاب از موضع یک اسلام‌شناس معتقد به معارف انقلاب و اسلام و معارف اسلامی می‌خواهند خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهند.

پروین بیان کرد: در جهاد تبیین نوعی تکلیف‌گرایی الهی عمیق وجود دارد. همان‌گونه که حضرت امام(ره) بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند، «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه مخاطبان بتوانند در این جهت وارد شوند و دارالقرآن‌الکریم استان هرمزگان با جدیت و با اهتمام به این مسئله، موضوع جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان یادآور شد: دشمن با تحریف تاریخ و گذشته انقلاب و تهاجم چندبعدی در وضعیت كنونی، به دنبال ناامید كردن مردم از آینده انقلاب است. دشمن قصد دارد از این طریق انگیزه و اراده عمومی را برای همراهی مردم با انقلاب از بین ببرد؛ انقلابی كه پشتوانه اصلی آن مردم هستند. لذا، در جهاد تبیین بر همگی واجب است تا با نگاه قرآنی آینده‌ای روشن بر اساس واقعیات و عقلانیت به مردم نشان دهند.

انتهای پیام
captcha