گلباران محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در آب‌های خلیج فارس
کد خبر: 4068312
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

گلباران محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در آب‌های خلیج فارس

مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ امروز، 12 تیر هم‌زمان با سالروز این جنایت آمریکایی با گل‌باران محل شهادت مسافران این پرواز در خلیج‌فارس برگزار شد.

گلباران محل شهادت مسافران پرواز ۶۵۵ در خلیج فارس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت شهدای پرواز ۶۵۵ امروز، 12 تیرماه، هم‌زمان با سالروز این جنایت آمریکایی با گل‌باران محل شهادت مسافران این پرواز در خلیج‌فارس با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری بر روی ناو شهید ناظری نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این مراسم آمریکایی‌ها را سردمدار جنایت علیه بشریت دانست و افزود: آمریکایی‌ها با این کارنامه سیاه نقض حقوق بشر نمی‌توانند دم از حقوق بشر بزنند.

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه ما باید به آمریکا بفهمانیم که در هر شرایطی این جنایت را فراموش نخواهیم کرد، تصریح کرد: به برکت خون شهدا و نظام اسلامی ما از مظلومیت در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ به اقتداری رسیدیم که الآن قدرت مانور را در دریا و آسمان از آمریکایی‌ها گرفته‌ایم.

سردار عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: آمریکایی‌ها در این جنایت هولناک عامدانه بیش از ۲۹۰ مسافر مظلوم و بی‌گناه پرواز ۶۵۵ را به شهادت رساندند.

یادآور می‌شود؛ پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ پس از توقف بین‌راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو «یواس‌اس وینسنس» متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج‌فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

انتهای پیام
captcha