مردم دوشادوش دولت در کنار زلزله‌زدگان هرمزگان باشند
کد خبر: 4068042
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
شیخ امینی:

مردم دوشادوش دولت در کنار زلزله‌زدگان هرمزگان باشند

عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به مردم زلزله‌زده هرمزگان، گفت: میزان خسارت زلزله امروز در هرمزگان به حدی است که می‌طلبد مردم نیز دوشادوش دولت همکاری کنند.

شیخ امینی عالم اهل سنت هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی، عضو هیئت فتوای اهل سنت جنوب کشور، امروز، 11 تیرماه، در پی وقوع زلزله‌های پیاپی ازجمله زلزله ۶,۱ ریشتری در غرب هرمزگان که ۵ جان‌باخته و ۴۸ مصدوم بر جای گذاشت، با صدوری پیامی این واقعه را به مردم زلزله‌زده و مصیبت‌دیده هرمزگان تسلیت گفت.

در متن پیام شیخ امینی آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

اهالی محترم سایه خوش و روستاهای هم‌جوار؛ مصیبت وارده را خدمت همه خانواده‌های داغ‌دیده تسلیت عرض می‌نمایم و برای مصدومین شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم و از مسئولین محترم استان و شهرستان و نماینده محترم که از همان لحظات نخست وقوع زلزله در کنار مردم حضور پیدا کردند و دستورات لازم جهت تأمین چادر و سایر نیازمندی‌ها صادر و همچنین وزرای مربوطه  که به زیرمجموعه‌هایشان سفارشات لازم نمودند، صمیمانه تشکر می‌نمایم، اما میزان خسارت به حدی است که می‌طلبد مردم هم دوشادوش دولت همکاری نمایند.

بنده به شما عزیزان اطمینان می‌دهم  خیرین کشورمان بخصوص هرمزگانی‌ها از هرگونه کمکی دریغ نخواهند کرد. نمایندگان مجتمع علمی فرهنگی سلطان العلماء بندرلنگه که از همان ساعات اولیه در محل حضور پیدا کردند آمادگی دارند کمک‌های مردمی را با همکاری انجمن خیریه ابرار دریافت و بین آسیب دیدگان توزیع نمایند.»

یادآور می‌شود؛ بامداد امروز، ۱۱ تیرماه، زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر را لرزاند، آمار کشته‌شدگان تاکنون ۵ تن و مصدومان ۴۸ نفر اعلام شده است، ۳ مرد و ۲ زن در این زلزله جان باختند. بر اساس گزارش ژئوفیزیک بعد از این زلزله تعداد زیادی زلزله دیگر به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آن ۴.۵ بوده و در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه به وقوع پیوسته است. در حال حاضر تمامی گروه‌های امدادی، جهادی و بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده‌باش کامل هستند و انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تأمین خون بیمارستان‌ها  را دارد.

انتهای پیام
captcha