بازاریان در معاملات خود انصاف را رعایت کنند
کد خبر: 4067831
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

بازاریان در معاملات خود انصاف را رعایت کنند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: بازاریان با درک از شرایط، قیمت‌ها را کنترل کنند و در همکاری با دولت‌، انصاف را در معاملات از دست ندهند و از گران‌فروشی و احتکار بپرهیزند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 10 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، اظهار کرد: تقوا سپر و بازدارنده انسان از گناهان و بداخلاقی‌ها و شیرین‌کننده زندگی در بهره‌مندی از دانش، موقعیت و خانواده و ... است و اگر تقوا نباشد، همه این‌ها سبب گرفتاری و آسیب خواهد بود.

وی ضمن تسلیت شهادت باقرالعلوم امام محمدباقر(ع) بیان کرد: آن امام بزرگوار در راستای تحقق وحدت امت نقش بسیار برجسته‌ای داشتند و حجی که امروز مسلمانان بجا می‌آورند و اعمال مسلمانان اعم از شیعه و سنی در آن نزدیک به هم است، عامل آن امام باقر (ع) است.

عبادی‌زاده با اشاره به روایت امام باقر(ع) از جابر بن عبدالله انصاری که از موارد نادر در بیان روایت از سوی معصوم از غیر معصوم است، عنوان کرد: در این روایت بنیان اساسی مناسک حج در همین روایت تشریح شده که مورد استفاده فقهای شیعه و سنی است و حج وحدت‌بخش و این کنگره عظیم رهین امام باقر (ع) است. همچنین در زمان این امام عزیز بود که طرح ضرب سکه اسلامی را پیشنهاد دادند و تمام چارچوب آن را حتی در سطح آهنگری و توصیه‌ها در این زمینه و ارائه مدل تبیین کردند و از آن زمان بود که جهان اسلام دارای پول واحد شد.

وی مأموریت جهانی شیعه آل محمد از سوی امام باقر را مأموریتی جاری دانست و افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند که شیعیان باید به گونه‌ای باشند که بتوان به آن‌ها اتکا کرد. تکیه‌گاهی میانه که تندروها و کندروها به شما ملحق شوند و این روایت شیعه را به سمت نگاه جهانی می‌برد که حد وسط در همه جریانات باشید چراکه تندروی و کندروی به جامعه اسلامی ضربه می‌زند.

آمریکا؛ بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر

عبادی‌زاده ادامه داد: در هفته حقوق بشر قرار داریم و در این هفته می‌توان سیاهه‌ای از جنایات آمریکایی‌ها را ذکر کرد. از سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی در 6 تیرماه، شهادت شهید بهشتی و یارانش در 7 تیرماه، بمباران سردشت با هدایت آمریکایی‌ها در 8 تیرماه، شهادت شهید صدوقی شهید محراب ما در 11 تیرماه، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در 12 تیرماه و شهادت 296 مسافر لیستی از جنایات آمریکایی‌ها تنها در یک هفته در حق ملت ایران است. دنیا بداند و ماهیت این جنایتکاران را بشناسد و استفاده ابزاری آن‌ها از حقوق بشر را ببیند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در محکومیت ایران در ماجرای حقوق بشر از جداسازی زنان در اتوبوس‌ها و عدم به رسمیت شناختن حقوق هم‌جنس‌گرایان استفاده می‌کنند اما جنایات وحشیانه خود علیه ملت‌های مختلف جهان را نادیده می‌گیرند و ژست دفاع از حقوق بشر می‌گیرند.

عبادی‌زاده بیان کرد: رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌های مرتجع منطقه بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر اما همدست با آمریکا هستند که ماهیت سازمان ملل، دیوان لاهه، مجموعه نظام‌های بین‌المللی را به بازی گرفته و آن‌ها را دست‌مایه فشار به ملت‌ها و مداخله در امور داخلی کشورها می‌کنند.

وی اظهار کرد: اقداماتی مانند جنگ کره شمالی و جنوبی، جنگ ویتنام، به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی، اشغال پاناما، تجاوز به افغانستان و عراق، زندان گوانتانامو و جنایات و کودتاها و حمایت از منافقین در کشور خودمان ازجمله جنایات مزدورانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است که نباید آن‌ها را از یاد ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: عموم جامعه صرفه‌جویی در آب و برق و کشاورزان استفاده از آب و موتور تلمبه‌ها در طول شب را بیش از هر زمانی در دستور کار خود قرار دهند. بازاریان نیز با درک از شرایط، قیمت‌ها را کنترل کنند و دولت نیز نظارت بر قیمت‌ها را تشدید کند و در همکاری با دولت‌، انصاف را در معاملات از دست ندهند و از گران‌فروشی و احتکار بپرهیزند.

انتهای پیام
captcha