ضرورت اعطای چادر به زلزله‌زدگان بندر چارک
کد خبر: 4067507
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

ضرورت اعطای چادر به زلزله‌زدگان بندر چارک

امام جمعه اهل سنت بندرعباس بر ضرورت اعطای چادر به خانواده‌های زلزله‌زده بندر چارک تأکید کرد و گفت: ایجاد کمپ به دلیل در دسترس نبودن وسایل سرمایشی در گرمای طاقت‌فرسای هرمزگان کارآمد نیست.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امروز، 8 تیرماه، در بازدید از منطقه زلزله‌زده چارک، فراهم کردن چادر را از مهم‌ترین خواسته مردم دانست و اظهار کرد: در شرایط سخت باید دردهای مردم را کم کرد. در این شرایط لازم است امکاناتی از جمله چادر برای مردم چارک فراهم شود تا در حیاط منزل خود سرپناه امنی داشته باشند.

وی افزود: شاید سیاست جمعیت هلال‌احمر بر ایجاد کمپ و حضور حادثه دیدگان در یک نقطه باشد اما شرایط چارک به گونه‌ای نیست که مردم بتوانند بدون وسایل سرمایشی تا عادی شدن شرایط در نقطه‌ای غیر از خانه خود سکنی گزینند.

شیخ جمالی در پایان بیان کرد: با اعطای چادر به خانوارها در چارک می‌توان علاوه بر ایجاد امنیت خاطر به اهالی، از این شرایط پیش آمده نیز عبور کنند.

یادآور می‌شود؛ طبق اعلام مرکز ژئوفیزیک تهران شنبه چهارم تیرماه، ساعت ۰۸:۰۷ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ در حوالی بندر چارک در هرمزگان به وقوع پیوست. طی 15 روز گذشته چندین زمین‌لرزه با قدرت‌های زیر پنج ریشتر در حوالی بندر چارک با قدرت زیر پنج ریشتر به وقوع پیوسته و موجب نگرانی مردم شده است. جمعیت هلال‌احمر هرمزگان کمپ اسکان اضطراری را در خود بندر چارک برپا کردیم

انتهای پیام
captcha