بزرگداشت غدیر خم؛ امری مهم در هدایت جوامع اسلامی
کد خبر: 4065977
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

بزرگداشت غدیر خم؛ امری مهم در هدایت جوامع اسلامی

دبیر ستاد غدیر شهرستان بندرلنگه برنامه‌های این ستاد در دهه ولایت و امامت را تشریح کرد و گفت: بزرگداشت غدیر خم امری مهم در هدایت جوامع اسلامی بوده و نیازمند برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی شایسته این واقعه مهم است.

دهه ولایت و امامت

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام صادقی، دبیر ستاد غدیر شهرستان بندرلنگه، امروز، اول تیرماه، د ر دیدار با فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، ویژه‌برنامه‌های دهه نورانی ولایت و امامت را اعلام کرد و گفت: دهه ولایت مقارن با اعیاد قربان تا غدیر است و بقای پرچم اسلام در گروه تبعیت و پذیرش از ولایت است، از این رو باید با برنامه‌ریزی لازم سعی در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسمات جشن در این ایام داشته باشیم.

وی افزود: عید غدیر یک عید بزرگ و رهائی‌بخش است و باید در دهه ولایت به اهمیت تبیین ارزش‌های ولایی در جامعه بپردازیم.  بزرگداشت غدیر خم و مسئله جانشینی مولای متقیان امام علی(ع) یک امر مهم در هدایت جوامع اسلامی به ویژه تشیع است و لازم است مراسم‌های ارزشمند و درخور این مناسبت در سراسر کشور، استان و شهرستان انجام پذیرد.

صادقی بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه به منظور عدم تلاقی مراسمات و حضور عموم مردم در کلیه مراسمات اقدام به جمع‌آوری و زمان‌بندی برنامه‌ها از شب عید قربان تا عید غدیر طی جدولی مشخص بر اساس تاریخ و مکان و ساعت برگزار مراسم کرده و آن را در اختیار عموم مردم قرار داده است.

وی ادامه داد: سخنرانی مبلغین با موضوع تشریح و تبیین جایگاه ولایت و امامت، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع ولایت شناسی، اجرای مولودی‌خوانی و جشن‌های متنوع، آذین‌بندی مساجد و حسینیه‌ها به ریسه و پرچم، جلسات متنوع و جذاب قرآنی، برگزاری مسابقه بزرگ غدیر به همراه جوایز نفیس، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و… از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی ما در دهه ولایت و امامت است.

دبیر ستاد غدیر شهرستان بندرلنگه در پایان یادآور شد: همچنین به منظور هماهنگی هر چه بیشتر مراسمات دهه ولایت، جلسه‌ای توجیهی با حضور مسئولین هیئات و تشکل‌های مذهبی در اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha