حفظ جان انسان‌ها در شریعت اهمیت ویژه‌ای دارد
کد خبر: 4065592
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

حفظ جان انسان‌ها در شریعت اهمیت ویژه‌ای دارد

امام جمعه اهل سنت بندرعباس مهم‌ترین موضوع برای شریعت را حفظ جان انسان‌ها دانست و گفت: جاده بندرعباس - گچین به لار یک جاده ملی است و متأسفانه شاهد حوادث دل‌خراشی در این جاده هستیم و از مراجع قضایی تقاضا داریم این امر را پیگیری کنند.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ یوسف جمالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، شب گذشته، 30 خردادماه، در نشستی با رئیس‌کل دادگستری در دهستان گچین از توابع شهرستان بندرعباس، اظهار کرد: ایمن‌سازی جاده بندرعباس - گچین به لار، عمل صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به ساکنان مجاور و رفع تبعیض از قانون ته‌لنجی سه خواسته‌ای است که توجه به آن، نفع بزرگی برای مردم هرمزگان به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نسبت به محیط پیرامونی خود، افزود: مسئولیت صنایع واقع در غرب بندرعباس نسبت به ساکنان پیرامونی‌شان به ویژه در روستای گچین زیاد و لازم است. صنایع باید به وظیفه خودشان در ایجاد امکانات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی عمل کنند. مردم این منطقه متحمل آلودگی صنایع شده‌اند و این مجموعه‌ها ضمن عمل به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان باید با تأمین نیروی کارشان از این مناطق، مردم را از وجودشان بهره‌مند سازند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: اشتغال جوانان روستاهای پیرامونی به‌ویژه گچین در صنایع می‌تواند از سوق دادن جوانان به سمت شغل‌های کاذب دور کند. در جذب نیروها اگر بومیان در اولویت هستند، نیروهای روستاهای مجاور برای جذب، اولی‌تر و ویژه‌ترند و این امر موجب خواهد شد آسیب‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

شیخ جمالی با بیان اینکه تبعیضی بین هرمزگان و استان‌های همسایه در قانون ته‌لنجی وجود دارد، تصریح کرد: در بوشهر ظرفیت بیشتری برای ته لنجی در نظر گرفته شده که حداقل خواسته هرمزگانی‌ها ایجاد برابری در این قانون است و در شرایط بهتر تقاضا داریم این نگاه وسیع‌تر و به ملوانان و لنج‌داران امکان استفاده بیشتری از این ظرفیت داده شود.

وی همچنین مرزی شدن بازارچه‌های این روستا را از خواسته‌های مردم گچین دانست و عنوان کرد: با این اقدام فرصت صادرات و واردات فراهم خواهد شد و آن‌ها از حضورشان در مرز و هم‌جواری با دریا بهره و لذت در کنار دریا بودن را خواهند چشید.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به قول و دغدغه استاندار هرمزگان نسبت به فراهم شدن ظرفیت بیشتر در استفاده از قانون ته لنجی، گفت: به اذعان استاندار هرمزگان این موضوع به طور جد در دستور کار دولت است و در نشست مشترک وزرا و استانداران ساحلی پیش‌نویس این طرح آماده شده و قرار است در دولت نیز مصوب شود که به نظر من در صورت نهایی شدن این پیش‌نویس، ظرفیت خوبی برای قانون ته لنجی ایجاد خواهد شد.

شیخ جمالی مهم‌ترین موضوع برای شریعت را حفظ جان انسان‌ها دانست و تصریح کرد: جاده بندرعباس - گچین به لار یک جاده ملی است و از اهمیت بالایی برخوردار است و از دادستان می‌خواهم به عنوان حقوق عامه این امر را پیگیری کند. متأسفانه شاهد حوادث دل‌خراشی در این جاده هستیم که در غم‌انگیزترین حادثه این مسیر ۸ نفر جان باختند که پنج نفر از آن‌ها کودک بودند.

وی با اشاره به اینکه با یکسری از اقدامات می‌توان جلوی حوادث جاده یاد شده را گرفت، افزود: ضروری است در ساخت مسیر تعجیل شود و دادستان برای رفع موانع و تسریع در اجرای آن به این موضوع ورود کند. جاده فرعی این منطقه نیز شرایط خوبی ندارد و لازم است نسبت به تعریض آن اقدام شود.

شیخ جمالی در پایان ضمن قدردانی از برداشته شدن اولین گام پس از حادثه دل‌خراش دو هفته گذشته در این جاده و هدایت ترافیک به مسیر جایگزین، یادآور شد: این اقدام خوبی است و ضرورت دارد اقدامات دیگری نیز انجام شود.

انتهای پیام
captcha