صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اهتمام ویژه است
کد خبر: 4064526
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند اهتمام ویژه است

معاون سیاسی استانداری هرمزگان با بیان اینکه عفاف و حجاب به عنوان ارکان مهم دینی، سد محکمی برای حفاظت از نهاد خانواده در برابر انواع آسیب‌ها هستند، گفت: صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن عمومی، گردشگری و تفریحی نیازمند اهتمام ویژه است.

جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، امروز، 25 خردادماه، در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به جایگاه عفاف و حجاب در حفظ سلامت جامعه این مهم مورد تأکید ویژه دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب سد مستحکمی است که از آحاد جامعه به ویژه نهاد خانواده در برابر انواع آسیب‌ها محافظت می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله حجاب و عفاف قرارگاه کشوری برای صیانت از این فرهنگ غنی دینی با حضور مسئولان ارشد کشوری تشکیل شده است.

کامرانی با بیان اینکه به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قرارگاه استانی عفاف و حجاب با حضور مسئولان ارشد حاکمیتی تشکیل شده است، عنوان کرد: قرارگاه استانی و شهرستانی عفاف و حجاب مسئولیت برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را در زمینه گسترش فرهنگ غنی عفاف و حجاب بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: هماهنگی و هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی نقش بسزایی در تحقق اهداف قرارگاه عفاف و حجاب دارد.

کامرانی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی علل کم‌رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه، بیان: آسیب‌شناسی علل کم‌رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات پژوهشی است که ضروری است دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جهت انجام مطالعات علمی در این بخش برای ارائه راهکارهای عملیاتی بهره گیرند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به دلیل وجود دستورالعمل‌های پوشش و عفاف و حجاب با کمترین مشکلات در زمینه عفاف و حجاب مواجه هستند. صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن عمومی، گردشگری و تفریحی نیازمند اهتمام ویژه است.

کامرانی اضافه کرد: گسترش عفاف و حجاب با اقدامات سلبی به اهداف خود نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و اعتمادسازی است. باید از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به دلیل تأثیرگذاری و نفوذ در بین آحاد جامعه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بهره گرفته شود.

وی در پایان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی اقدامات و ابتکارات خود را در زمینه صیانت از عفاف و حجاب به دبیرخانه قرارگاه استانی منعکس کنند تا به قرارگاه مرکزی اعلام شود. گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات و ابتکارات جدید برای تأثیرگذاری در جامعه است.

انتهای پیام
captcha