حرکت در مسیر امان الهی نیازمند تقویت ولایتمداری است
کد خبر: 4063418
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

حرکت در مسیر امان الهی نیازمند تقویت ولایتمداری است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حرکت در مسیر امان الهی نیازمند تقویت ولایت‌پذیری و ولایتمداری است، گفت: گفتن لااله‌الاالله به تنهایی انسان را هدایت نمی‌کند، بلکه لااله‌الاالله الا الله عملی زیر سایه ولایت ما را به دژ محکم خداوند و امان می‌رساند.

حجت الاسلام معصومی استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی معصومی لاری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته، 20 خردادماه، در اجتماع بزرگ «امام رضایی‌ها» که به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در آستان مقدس امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران در عشق به حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بی‌نظیر هستند و همواره ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان داده‌اند چنانچه در ماجرای عزیمت حضرت به مشهد در ورودی شهر نیشابور ۴هزار نفر با لوح‌های زرین به استقبال حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) آماده بودند تا بیانات گهربار حضرت را ثبت کنند.

وی افزود: حضرت در جمع مردم نیشابور حدیث سلسله الذهب را به نقل از پدران گرامی خود تا پیامبر گرامی اسلام و خداوند متعال نقل کردند که «کلمه لااله‌الاالله دژ و حصار من است. پس هر کس داخل دژ و حصار من شود، از عذاب من ایمن خواهد بود» اما حضرت شرطی برای ورود و ماندگاری به این‌ دژ محکم قرار داده است و آن هم پذیرفتن ولایت آقا امام رضا(ع) و به تبع آن همه معصومین(ع) است.

معصومی بیان کرد: برای ورود به دژ محکم خداوند متعال باید ولایت‌پذیری و ولایتمداری خود را تقویت کنیم. اینکه امام رضا(ع) در جمع مردم ایران از بین این همه‌ حدیث این سخن گهربار را بر زبان جاری می‌کند نشان می‌دهد که ایشان امروز ملت ایران را می‌دیده است و راه رسیدن به خدا و ورود به دژ محکم لا اله الا الله را با ولایت مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: اگر مردم ایران می‌خواهند در مسیر امان الهی حرکت کنند باید تابع ولایت باشند. گفتن لااله‌الاالله الا الله‌‌ به تنهایی انسان را هدایت نمی‌کند، بلکه لااله‌الاالله عملی زیر سایه ولایت ما را به دژ محکم خداوند و امان می‌رساند و امامین انقلاب نیز بر همین مبنا انقلاب را به پیروزی رساندند. از این بابت حرکت آن‌ها علوی، فاطمی و رضوی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان یادآور شد: این روزها دیدیم که عده‌ای غافل با ساخت فیلم عنکبوت مقدس توهین را به امامان علنی کرده‌اند و خط‌های قرمزها را درنوردیدند که علت آن سکوت در برابر توهین به ولایت بوده است. وقتی به ولی شما توهین کردند و جلوگیری نکردید به امامتان هم توهین می‌کنند اما ما اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم که ما در دهان کسانی می‌زنیم که به امام ما توهین کنند.

انتهای پیام
captcha