قرارگاه عفاف و حجاب «21 تیر» در هرمزگان تشکیل شد
کد خبر: 4063036
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

قرارگاه عفاف و حجاب «21 تیر» در هرمزگان تشکیل شد

قرارگاه عفاف و حجاب «21 تیر» با هدف ارتقای سطح عفاف و حجاب جامعه به خصوص کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی در هرمزگان تشکیل شد.

تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مجتبی عابدینی، دبیر قرارگاه عفاف و حجاب استان، در این خصوص اظهار کرد: امروز جامعه ما دغدغه‌های زیادی دارد و وضعیت جامعه هم در زمینه اقتصادی و معیشتی و هم در زمینه حجاب و عفاف وضعیت مطلوبی نیست.

وی با بیان اینکه بدحجابی گناه عمومی است و تبعات آن دامن‌گیر کل جامعه می‌شود، تصریح کرد: این موضوع برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم بوده و برخورد با آن وظیفه قانونی و شرعی ماست. ما با شکست‌هایی در حوزه فرهنگی مواجه بودیم و لازمه اصلاح این وضعیت این است که همه‌ دغدغه‌مند شویم و نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشیم؛ چراکه مسببان اصلی شهادت امام حسین(ع) بی‌تفاوت‌های جامعه بودند.

عابدینی عنوان کرد: از خردادماه سال جاری، قرارگاهی از سوی ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان قرارگاه عفاف و حجاب ۲۱ تیر تشکیل شده و در عرصه‌های مختلف اعم از دستگاه‌های دولتی، فضای مجازی، مراکز آموزشی و... فعالیت داشته و ورود قانونی، شرعی و منطقی به این مسئله دارد. این قرارگاه تا ۲۱ تیرماه و هفته عفاف و حجاب به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: متأسفانه وضعیت پوشش در ادارات چه برای آقایان چه بانوان مناسب نیست و در حال حاضر عمده فعالیت‌های این قرارگاه در عرصه ادارات و با هدف ارتقای سطح عفاف و حجاب کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دولتی تنظیم شده است.

دبیر قرارگاه عفاف و حجاب هرمزگان اظهار کرد: ابلاغ شیوه‌نامه به شوراهای امر به معروف ادارات، بازرسی محسوس و نامحسوس در دستگاه‌ها، فراخوان جهت جذب تشکل‌های مردمی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ارتباط مستمر با تشکل‌های مردمی و پیگیری تا حصول نتیجه، فعال کردن دبیرخانه‌های خانواده و عفاف و حجاب، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان با موضوع عفاف و حجاب در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

عابدینی افزود: در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب لشکر سایبری در هرمزگان، گروه‌های مطالبه گری، نهاد‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس مسئول هستند و ان‌شاءالله بیش از پیش پای کار خواهند آمد.

وی در پایان یادآور شد: هر جا مردم ورود کرده‌اند ما موفق شدیم از این رو جامعه باید پای کار باشد، ما با ایجاد سامانه میدان مطالبه‌گری، فضا را برای ثبت‌نام و ورود مطالبه‌گران در عرصه‌های مختلف امربه معروف و نهی از منکر آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha