حضرت معصومه(س) الگوی بی‌بدیل ولایتمداری است
کد خبر: 4061417
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

حضرت معصومه(س) الگوی بی‌بدیل ولایتمداری است

کارشناس مذهبی حضرت معصومه(س) را الگویی بی‌بدیل برای سبک زندگی دختران و حتی پسران امروزی به خصوص در حوزه ولایتمداری دانست.

حجت الاسلام سالاری رئیس تبلیغات اسلامی سیریک

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک، امروز، 11 خردادماه، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) همواره الگویی ارزشمند است که علما و مراجع بسیاری در مقابل ایشان زانوی ادب زده و دست به دامان کرم ایشان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عالمه بودن و همراهی حضرت معصومه(س) با امام زمان خود از نکات ارزنده شخصیتشان است که ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، افزود: حضرت معصومه (س) الگویی بی‌بدیل برای سبک زندگی دختران امروزی به خصوص در حوزه ولایتمداری است. ایشان از تمام جهات الگویی شایسته برای دختران و حتی پسران جامعه هستند و بدون شک الگوبرداری از زندگی حضرت معصومه (س) باعث عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می‌شود.

این کارشناس دینی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) در طهارت نفس و پاک‌دامنی، شأن و مرتبتی والا داشت. برخورداری از اخلاق حسنه و آراستگی به صفاتی چون متانت، صبر و استقامت، از دلایل بزرگی شخصیت و بلندی مقام آن حضرت بود. امام رضا (ع) فرمودند: «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

سالاری در ادامه یادآور شد: از ویژگیهای آن حضرت این بود که به علوم اسلام و آل محمد(ص) آگاهی داشته و از جمله روایت کنندگان حدیث بودند. چندین حدیث است که در سند آن‌ها نام حضرت فاطمه معصومه(س) ذکر شده است. در مورد مقام عصمت حضرت فاطمه معصومه(س) روایات بسیاری وجود دارد و امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان داده‌اند.

انتهای پیام
captcha