تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند وحدت میان مذاهب است
کد خبر: 4061411
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند وحدت میان مذاهب است

مدیر دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان گفت: تمدن سازی نوین اسلامی نیازمند ایجاد وحدت و گفتمان میان مذاهب گوناگون است و دانشگاه مذاهب بندرعباس در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.

حجت الاسلام باوقار رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا باوقار، مدیر دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان، امروز، 11 خردادماه، در جشن دانش‌آموختگی ۷۴ دانشجو مقطع کارشناسی دانشگاه مذاهب بندرعباس، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید به جایی برسد که مسجد شیعه و سنی نداشته باشد و این خط‌کشی‌ها را کنار بگذارد و شیعه و سنی برای عزت جهان اسلام گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه اسلامی می‌خواهد تمدن نوین ایجاد کند باید کلیشه‌ها را کنار بگذارد، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم جامعه اسلامی باید وحدت داشته باشد یعنی افراد مذاهب گوناگون حرف یکدیگر را بفهمند و برای شکل‌گیری جامعه خوب و متمدن و با فرهنگ هم‌افزایی کنند.

باوقار با بیان اینکه دانشجویان شیعه و اهل سنت در کنار هم درس می‌خوانند و مبانی وحدت و تقریب و هم‌اندیشی را یاد گرفته و مرور می‌کنند، عنوان کرد: شاهد آن هستیم که افراد جامعه در کشوری که تلفیقی از مذاهب گوناگون است، خوب و صمیمی در کنار هم زندگی می‌کنند و دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس بخش عمده‌ای از فضا را برای آشنایی دانشجویان با اندیشه‌ها و تفکرات مختلف مهیا کرده و در اختیار آنان قرار داده است.

وی بیان کرد: در دانشگاه مذهب و فرهنگیان همان نگاهی که به دانشجوی شیعه است به دانشجوی اهل سنت هم است و در حوزه‌های علمیه نیز نگاه به همین صورت بوده و قرار است این دانشگاه در فضای وحدت و تقریب حرکت کند.

حجت‌الاسلام احمد رحمانی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس نیز در این مراسم، اظهار کرد: دانشجویان شیعه و اهل سنت در 4 سال گذشته با وحدت و همدلی و در فضایی با نشاط، تحصیل خود را انجام داده و امروز برای برگزاری جشن دانش‌آموختگی با رعایت دستور کارهای بهداشتی کرونا گرد هم آمده‌اند.

وی با اشاره به کمبود امکانات در دانشگاه مذاهب بندرعباس، افزود: این دانشجویان در رشته‌های فقه و حقوق امامیه و فقه و حقوق شافعی دانش‌آموخته شدند و امید می‌رود در ادامه زندگی خود هم با تلاش و پشتکار بتوانند مسیر موفقیت را بپیمایند.

انتهای پیام
captcha