غبارروبی امامزاده سید مظفر و گلزار شهدای بندرعباس توسط کاروان خدام رضوی
کد خبر: 4061048
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

غبارروبی امامزاده سید مظفر و گلزار شهدای بندرعباس توسط کاروان خدام رضوی

خادمین حرم مطهر آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در آستانه آغاز دهه کرامت ب وارد شهر بندرعباس شدند و در اولین برنامه خود مراسم عطرافشانی و غبارروبی ضریح مطهر امامزاده سید مظفر(ع) و گلزار شهدای گمنام بندرعباس را برگزار کردند.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، خادمین حرم مطهر آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، امروز، 10 خردادماه، در آستانه آغاز دهه کرامت با استقبال پرشور مردم و خادمیاران رضوی هرمزگان وارد شهر بندرعباس شدند.

خادمین حرم مطهر رضوی به عنوان سفیران امام رئوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حاملین پرچم مقدس و مطهر بارگاه آن حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) حضرت 11 روز میهمان مردم هرمزگان خواهند بود و ویژه‌برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دهه کرامت، ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) تحت عنوان جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید استان هرمزگان اجرایی می‌کنند.

این کاروان در اولین برنامه خود در بندرعباس با استقبال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و مردم مؤمن بندرعباس وارد بارگاه امامزاده سید مظفر(ع) شدند و مراسم عطرافشانی و غبارروبی ضریح مطهر امامزاده واجب‌التعظیم سید مظفر بن موسی بن جعفر(ع) را برگزار کردند. هم‌زمان با این مراسم گروه دیگری از خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور در گلزار شهدای گمنام مراسم غبارروبی و عطرافشانی شهدای گمنام بندرعباس را برگزار کردند.

اجرای 200 رویداد فرهنگی ویژه دهه کرامت در هرمزگان

مصطفی رجبیان دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هرمزگان در این آیین، اظهار کرد: پانزدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید به لطف و عنایت حضرت رضا(ع) در حال برگزاری است و استان هرمزگان هم از سال ۹۱ توفیق شرکت در این جشن‌ها را دارد. امروز 3 کاروان از خدام حرم مطهر رضوی همراه با پرچم آستان مقدس رضوی وارد استان شدند و قرار است در سراسر استان از شمال تا جنوب و شرق و غرب حضور پیدا کنند.

وی افزود: هرمزگانی‌ها به شدت امام رضایی هستند و ارادت ویژه‌ای نسبت به امام رضا(ع) دارند، چنانچه برای زیارت از امام بزرگوار آداب و رسوم خاصی را دارند که نمونه‌ای از آن را در چاوش‌خوانی استقبال از کاروان رضوی شاهد بودیم.

رجبیان با اشاره به اینکه در هفته کرامت بالغ‌بر ۲۰۰ رویداد فرهنگی و هنری به وقوع خواهد پیوست، تصریح کرد: شعار امسال برنامه‌های زیر سایه خورشید «هر چه دارم از تو دارم یا علی بن موسی‌الرضا(ع)» است‌.

حسن ظن به خداوند را در خود به بلوغ برسانیم

حجت‌الاسلام جوادی، مبلغ کاروان زیر سایه خورشید در هرمزگان نیز در این آیین، بیان کرد: یکی از چیز‌هایی که در این برهه جامعه ما بسیار به آن نیاز دارد «امید» است، البته امیدی که بر مبنای واقعیت باشد. باید بدانیم که منبع اصلی امید، خداوند متعال است و طبق بیان مبارک امام رضا(ع) اگر کسی دچار ناامیدی می‌شود به این دلیل است که نگاهش به خداوند متعال صحیح نیست از این رو باید نسبت به خداوند سبحان حسن ظن داشته باشیم.

وی افزود: در ناامیدی‌ها نگاه مثبت می‌تواند به کمک ما بیاید از این رو امام رضا(ع) درس حسن ظن و نگاه زیبا به ما می‌دهد که اگر این امر محقق شود زندگی‌ها زیباتر خواهد شد؛ بنابراین قدم اول این است که حسن ظن به خداوند را در خودمان به بلوغ برسانیم.

جوادی در پایان یادآور شد: امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند که به شیعیان ما سلام برسانید و بگویید راه نفوذ شیطان را ببندند؛ بنابراین این امر هم حائز اهمیت است که اجازه ندهیم شیطان بر ما سیطره پیدا کند.

انتهای پیام
captcha