برگزاری جشنواره «آسمان هشتم» در روستای کردر رضوی
کد خبر: 4060645
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

برگزاری جشنواره «آسمان هشتم» در روستای کردر رضوی

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری امام المنتظر(عج) میناب گفت: شانزدهمین جشنواره آسمان هشتم با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب همزمان با دهه کرامت در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

جشنواره آسمان هشتم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، ابراهیم ذاکری، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب، امروز، 9 خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی «آسمان هشتم» برای شانزدهمین سال پیاپی در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی برگزار می‌شود.

 وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب هر سال در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی با بیان اینکه آیین افتتاحیه جشنواره، ۱۱ خرداد هم‌زمان با ایام دهه کرامت برگزار می‌شود، اضافه کرد: آیین اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره نیز ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد.

وی تئاتر، شعر، کلیپ، نقاشی، پوستر، کتاب‌خوانی، سفرنامه‌نویسی، سرود و اذان با موضوع امام رضا(ع) را از رشته‌های بخش فرهنگی هنری و فوتبال، تنیس روی میز، دومیدانی، والیبال، بازی بومی محلی را رشته‌های ورزشی این جشنواره دانست.

ذاکری بیان کرد: دهیار و شورای اسلامی کردر رضوی، هیئت مذهبی امام رضا(ع)، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هرمزگان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در برگزاری این جشنواره با کانون فرهنگی ـ هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر شهرستان میناب استان هرمزگان مشارکت دارد.

یادآور می‌شود، جشنواره مردمی آسمان هشتم از سال ۸۶ در دهه کرامت و هم‌زمان با جشن‌های میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به همت جوانان، نوجوانان کانون‌های مساجد و اهالی روستای کردر رضوی به صورت مردمی و خودجوش در شهرستان میناب برگزار می‌شود. این جشنواره در روستای کردر برای نخستین بار کار خود را با ۲۶ رشته فرهنگی، هنری و ورزشی را آغاز کرد و در هر دوره حدود چهار هزار نوجوان و جوان را زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام
captcha