اعلام برنامه‌های دهه کرامت در محله‌های امام رضایی بندرعباس
کد خبر: 4059808
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

اعلام برنامه‌های دهه کرامت در محله‌های امام رضایی بندرعباس

مسئول محلات امام رضایی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان برنامه‌های دهه کرامت در محله‌های امام رضایی بندرعباس را اعلام کرد.

برنامه های دهه کرامت در بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، کاظم یحیایی، مسئول محلات امام رضایی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان و جشن‌های زیر سایه خورشید، امروز، 5 خردادماه، در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح برنامه‌های دهه کرامت در محلات محروم شهر بندرعباس و استان هرمزگان، اظهار کرد: سال گذشته، برای نخستین بار در کشور طرحی تحت عنوان «محله‌های امام رضایی» در بندرعباس اجرا شد.

وی ادامه داد: در این محلات به نام حضرت رضا(ع) خدماتی توسط کانون‌های تخصصی خدمت رضوی به مردم محله ارائه داده شد. بیشتر خدمات ارائه شده در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی بود که در محلاتی که بنام محلات امام رضایی مطرح بود، اجرا شد.

یحیایی افزود: در دهه کرامت سال گذشته، خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در ۸ محله حضور یافته و برنامه‌های متنوعی را اجرا کردند و امسال تصمیم گرفته شد عدد ۸ را دو برابر کنیم؛ از این رو عدد ۱۶ را در نظر گرفتیم که در محلات و زمان‌های مختلف با حضور خادمین حضرت رضا(ع) برنامه‌های متنوعی اجرا شود؛ اما برنامه صرفاً مختص زمان حضور خدام حرم حضرت رضا(ع) در محلات نیست.

 مسئول محلات امام رضایی دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان تصریح کرد: حدود ۱۶۰ برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در محلات مختلف از روز ۱۱ لغایت ۲۱ خردادماه اجرا خواهد شد که از این تعداد، حدود ۷۰ برنامه با حضور خادمین حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

یحیایی عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی از قبیل فضاسازی و نورافشانی، کاروان شادی، برگزاری جشنواره مسابقات فرهنگی ورزشی، ویزیت رایگان، توزیع نان متبرک امام رضا(ع) راه‌اندازی موکب شادی، تجلیل از خانواده شهدا و خادمین مسجد و همچنین معلمین از جمله برنامه‌های تهیه و تدوین شده به مناسبت دهه کرامت است.

وی بیان کرد: تجلیل از فعالان حوزه جهادی، جشن‌های ویژه خواهران، برگزاری مراسم جشن ازدواج آسان، جشنواره کتاب‌خوانی، برنامه ۱۰ شب ۱۰ حدیث امام رضا(ع)، تلاوت زیارت امین‌الله، پخش تلاوت خاصه رأس ساعت ۲۰ از دیگر برنامه‌های ما در دهه کرامت است.

یحیایی در پایان یادآور شد: هم‌زمان با شب میلاد امام رضا(ع) مراسم نورافشانی در محلات امام رضایی انجام خواهد شد و امید است بتوانیم برنامه‌هایی در شأن آن امام رئوف در دهه کرامت برگزار کنیم و میزبان خوبی برای خادمین حضرت رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha