بالندگی جامعه در گروی داشتن جمعیت جوان است
کد خبر: 4058350
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

بالندگی جامعه در گروی داشتن جمعیت جوان است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه قرآن جمعیت را منشأ اقتدار می‌داند، گفت: نقش جمعیت در رشد و توسعه کشورها بسیار مهم است و بالندگی و نشاط جامعه در گروی داشتن جمعیت جوان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، ظهر امروز، ۳۰ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، با اشاره به سلسله بحث‌های پیرامون آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: روابط غیر متعارف میان دختر و پسر جوان به عنوان یکی از آسیب‌هایی که جامعه ما به آن مبتلا است مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

وی مراقبت از گفتار را یکی از عوامل بازدارندگی ایجاد روابط نامشروع دانست و گفت: یکی از عواملی که باعث شتاب بخشیدن به تشکیل روابط ناسالم و نادرست می‌شود، نوع سخن گفتن است. اسلام توصیه می‌کند، خانم‌ها در نوع حرف زدن خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به وظایف خانواده و حاکمیت در جلوگیری از بروز چنین آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: باید بسترهای ازدواج جوانان را فراهم کنیم و اجازه ندهیم ازدواج دختران و پسران جوان به تأخیر بیافتد. بخشی از موضوع مربوط به پدران و والدین است که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: امروز در جامعه با سختگیری‌های زیاد به گونه‌ای عمل می‌کنیم که ازدواج‌ها دشوار شده است. این امر باعث شده که خانواده‌های متوسط رو به بالای جامعه نیز با چالش روبرو شوند. نباید در تعیین مهریه‌ها سخت‌گیری صورت بگیرد؛ چراکه مهریه‌های بالا ضمانت اجرایی برای قوام خانواده ندارد اما برخی به اشتباه به این موضوع باور دارند.

فتح خرمشهر مظهر مقاومت ملت ایران است

عبادی‌زاده با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: فتح خرمشهر مظهر مقاومت ملت ایران است و معادلات جنگ را تغییر داد؛ تا جایی که صدام اذعان می‌کرد اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را باز پس‌ گیرند، من کلید بصره را به ایران خواهم داد؛ چراکه تصور می‌کرد فتح خرمشهر برای ایران غیرممکن است.

وی با بیان اینکه پس از فتح خرمشهر شاهد اتفاقات بسیار مبارکی بودیم، تصریح کرد: فتح خرمشهر یک فتح عادی نبود بلکه معجزه خداوند متعال بود. در آن دوران با توجه به امکانات لجستیکی که توسط صدام طراحی شده بود، فتح خرمشهر امری غیرممکن تصور می‌شد.

عبادی‌زاده بیان کرد: فقرا و نیازمندان در جامعه اسلامی توسط مردم و حاکمیت مورد کمک قرار می‌گیرند اما 2 گروه هستند که با مشکلات جدی روبرو هستند. خانواده‌ زندانیان و معتادان از جمله اقشار جامعه هستند که با چالش‌های جدی در زندگی روبرو هستند اما نه از سوی دولت و نه از سوی عمومی مردم مورد حمایت جدی قرار نمی‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: قضات ما باید زندان را در آخرین مرحله قرار دهند. اینکه با کوچک‌ترین حکمی شخصی به زندان محکوم شود گرهی از مشکلات باز نمی‌کند بلکه آسیب‌هایی را برای خانواده فرد و عموم جامعه ایجاد خواهد کرد.

جمعیت منشأ اقتدار جامعه است

عبادی‌زاده با اشاره به تذکرات جدی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص جمعیت، تصریح کرد: مسئله جمعیت دغدغه صاحب‌ نظام است و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. قرآن کریم نیز، جمعیت را منشأ اقتدار می‌داند. رسانه‌های استکباری در تلاش هستند که اهمیت موضوع افزایش جمعیت در جامعه کمرنگ شود تا این مهم در کشور محقق نشود.

وی با اشاره به اهمیت نقش جمعیت در رشد و توسعه کشورها، تصریح کرد: جامعه‌ای می‌تواند خودش را حفظ کند و قدرت بگیرد که دارای جمعیت جوان باشد. آمارها نشان می‌دهد که بالندگی و نشاط جامعه در گروی داشتن جامعه جوان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل نیازمند اقدامات پیشگیرانه است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: متأسفانه انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص سیل در استان ضعیف است و همواره منتظر وقوع حادثه برای برآورد خسارت‌ها هستیم. در زمستان نمی‌توان اقدامات پیشگیرانه برای انجام سیل انجام داد. چهار شهرستان در استان هرمزگان از جمله میناب، رودان، جاسک و پارسیان در معرض آسیب‌های ناشی از سیلاب قرار دارند.

وی بیان کرد: در بازدیدهایی که داشتم دو مشکل مربوط به دولت و دستگاه قضا را مشاهده کردم. رسوب خاک باعث شده که درختان جنگلی در وسط رودخانه‌ها رشد کنند و موجب مسدود شدن مسیر اصلی آب شوند و همین امر باعث می‌شود که آب وارد شاخه‌های فرعی شود و روستاها را در معرض سیل قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: لایروبی مهم‌ترین وظیفه دولت در این زمینه است و با هزینه‌ای که دولت‌ها پس از بروز خسارت پرداخت می‌کنند، می‌توان برای لایروبی بستر رودخانه‌ها اقدام کرد تا از بروز خسارت پیشگیری شود.

انتهای پیام
captcha