برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان
کد خبر: 4058309
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی استان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است و در صورتی که زمان انتخابات تمدید نشود تا ساعت 14 ادامه خواهد داشت.

ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی هرمزگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: مشارکت جدی هیئت‌های مذهبی در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هیئت‌های مذهبی مهم‌ترین هدف برگزاری این انتخابات است.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد مشکلات فراوانی در حوزه هیئت‌های مذهبی استان هستیم که این مشکلات باید با همفکری مسئولان این هیئت‌ها برطرف شود. از این‌رو یکی از راهکارهای رفع این مشکلات عدیده، برگزاری انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی است.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه ششمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان در سراسر شهرستان‌های استان به جز بستک و ابوموسی برگزار شد، بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تعدادی از مسئولان جوان، انقلابی و پرشور و بانشاط هیئت‌های مذهبی جهت فعالیت در این عرصه کاندیدا شده و خوشحالیم که مشارکت خوبی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در هرمزگان بیش از یک هزار و 600 هیئت مذهبی فعال است که می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. در این دوره انتخابات ۱۱۳ نفر از 11 شهرستان کاندید شده‌اند که ۵۹ نفر با کسب آرای لازم به‌عنوان رئیس و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی اصلی انتخاب خواهند شد.

انصاری‌راد اضافه کرد: پس از تائید انتخابات از سوی ستاد انتخابات مرکز، اعضای شورای هیئت‌های مذهبی هر شهرستان طی جلسه‌ای، رئیس، نایب‌رئیس و دبیر شورا را انتخاب می‌کنند و سپس رئیس شورای هیئت‌های مذهبی هر شهرستان به مرکز استان مراجعه و از بین خودشان شورای هیئت‌های مذهبی استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یک شورای موفق حاصل این انتخابات شکل خواهد گرفت، معتقدیم که این شورا قادر به حل و فصل اکثر مشکلات هیئت‌های مذهبی خواهد شد. فرصت‌ها و زمینه‌ها فراهم است، از این‌رو باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات هیئت‌های مذهبی به‌کار گیریم.

انتهای پیام
captcha