نخستین پرواز زیارتی بعد از ۱۲ سال از هرمزگان به سوریه انجام شد
کد خبر: 4058175
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

نخستین پرواز زیارتی بعد از ۱۲ سال از هرمزگان به سوریه انجام شد

دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در هرمزگان از انجام نخستین پرواز زیارتی از بندرعباس به مقصد سوریه بعد از ۱۲ سال خبر داد.

پرواز زیارتی بندرعباس به مقصد دمشق

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در هرمزگان، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین پرواز زیارتی از بندرعباس به مقصد سوریه بعد از ۱۲ سال، ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته، ۲۸ اردیبهشت‌ماه توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر انجام شد و در این سفر ۱۲۰ زائر به زیارت بارگاه حضرت زینب و حضرت رقیه (س) رفتند.

وی با بیان اینکه این سفر زیارتی یک ‌هفته‌ای است، افزود: ان‌شاءالله در نظر داریم، ماهانه یک پرواز مستقیم از بندرعباس به دمشق صورت بگیرد. مدت پرواز دو ساعت و نیم است و متقاضیان برای نام‌نویسی می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

ابوذر ضیایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان نیز در این خصوص بیان کرد: پرواز فوق‌العاده بندرعباس به دمشق اولین پرواز فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به این کشور پس از ۱۲ سال محسوب می‌شود. زائر عتبات عالیات سوریه پس از ۱۵۰ دقیقه در فرودگاه بین‌المللی دمشق پیاده شدند.

وی در پایان یادآور شد: تلاش شده که در آینده پرواز به حج، نجف و دمشق به‌صورت برنامه‌ای برقرار شود که در صورت برقراری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha