جهاد تبیین در شرایط جراحی اقتصادی وظیفه‌ای همگانی است
کد خبر: 4057148
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

جهاد تبیین در شرایط جراحی اقتصادی وظیفه‌ای همگانی است

کارشناس اعزام مبلغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان جهاد تبیین را در شرایط جراحی اقتصادی وظیفه‌ای همگانی دانست.

حجت الاسلام غلامپور کارشناس دینی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام حمید غلامپور، راهیار تبلیغ و کارشناس اعزام مبلغ استان، با تأکید بر اینکه راهکار حل مشکلات اقتصادی جامعه، اصلاح فرهنگ عمومی است، اظهار کرد: در جامعه دو فرهنگ اعم از فرهنگ مصرف و خرید وجود دارد که در صورت اصلاح آن دو، می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: قریب به ۳۰ درصد میلیون‌ها تن گندم تولید شده در کشور دورریز می‌شود. به غیر از گندم، برنج، غذا و... هم هست که روزانه اسراف می‌شود. ایران قریب به 80 میلیون جمعیت دارد و اتحادیه اروپا بیش از 400 میلیون جمعیت دارد اما گاز مصرفی مردم ایران دو برابر اتحادیه اروپا است. ایران یک کشور فوق‌العاده مصرف‌کننده است که رتبه‌های بالای مصرف انرژی در دنیا را دارد.

راهیار تبلیغ و کارشناس اعزام مبلغ استان هرمزگان تصریح کرد: طبق نمودار بانک مرکزی، کشور ایران بزرگ‌ترین پرداخت‌کننده یارانه انرژی است و این کار دولت نیز جوابگو نیست. مسئله مهم‌تر از اصلاح الگوی مصرف، اصلاح الگوی خرید است. به اذعان اقتصاددانان تورم به معنی افزایش تقاضا و کاهش عرضه است. نتیجه هجوم مردم به بازار، کمبود مرغ و سایر کالای اساسی است. اغلب مردم علیرغم داشتن برخی کالاهای اساسی مثل مرغ، بازهم به خرید آن اقدام و به نوعی احتکار می‌کنند. ما تابع قوانین فقه اسلامی هستیم و بر اساس منابع فقه اسلامی، احتکار حرام است.

غلامپور با بیان اینکه تقاضای زیاد مردم به خرید کالا و اقدام به احتکار سبب تورم افسارگسیخته و التهاب مضاعف بازار خواهد شد، گفت: مسبب اصلی گرانی خودرو این است که امروزه ماشین در فرهنگ عمومی کالای مصرفی محاسبه نمی‌شود، بلکه یک کالای تجاری است. لذا این تنویر افکار عمومی از وظایف شبکه تبلیغ و هر منصف فعال اجتماعی است. 6 هزار خودرو برای فروش گذاشته شده و قریب به 6 میلیون نفر برای خرید خودرو اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.

وی عنوان کرد: تمامی افراد در مناصب مختلف شغلی نسبت به وضعیت کنونی جامعه مسئول هستند و در صورت کم‌کاری باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. جامعه تبلیغ باید در چنین شرایطی به دولت کمک کند. مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند که دولت کار بزرگی را انجام می‌دهد و همه موظف به همکاری با آن هستند. ایشان وظیفه سنگینی تحت عنوان جهاد تبیین را بر عهده همگان گذاشتند. این وظیفه در شرایط حساس کنونی که به نوعی جراحی اقتصادی برای قطع سودجویان غیر منصف پدید آمده را باید به نحو احسن انجام دهیم.

راهیار تبلیغ استان هرمزگان در پایان یادآور شد: در حال حاضر کشور به تنویر افکار عمومی نیاز دارد و خط مقدم آن جامعه روحانیت و تمامی دلسوزان انقلابی فعال اجتماعی هستند که حضرت آقا از آن‌ها توقع دارند که این کار بزرگ را به سرانجام مقصد برسانند. امید است در سایه الطاف کریمانه حضرت باری‌تعالی و تحت توجهات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) منصور باشیم.

انتهای پیام
captcha