آزادی 305 نفر از زندانیان هرمزگان تحت نظارت دادرسی الکترونیک
کد خبر: 4056914
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

آزادی 305 نفر از زندانیان هرمزگان تحت نظارت دادرسی الکترونیک

مدیرکل زندان‌های هرمزگان با اشاره به اینکه هم‌اکنون بستر دادرسی الکترونیک در همه زندان‌های استان فراهم است، گفت: سال گذشته ۳۰۵ نفر از زندانیان تحت نظارت این سامانه از زندان آزاد شدند.

دادرسی الکترونیک

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان هرمزگان، مصطفی کیشانی، مدیرکل زندان‌های هرمزگان، امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۵۲۱ مورد دادرسی به‌صورت الکترونیکی در زندان‌های هرمزگان انجام شد و این در حالی است که این آمار در سال ۹۸ تنها دو مورد بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۵ نفر از زندانیان زندان‌های هرمزگان تحت نظارت سامانه دادرسی الکترونیک آزاد شدند، بیان کرد: با اجرای طرح پابند الکترونیکی، محکومان به حبس در محدوده جغرافیایی مشخص تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک قرار می‌گیرند و حضور مددجو در خارج از محدوده موجب هشدار این سامانه می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های امنیتی و پیشگیری از خطرهای احتمالی حین اعزام زندانیان به مراجع قضایی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از اهداف راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیک در زندان‌های استان است.

کیشانی با اشاره به اینکه تقویت و توسعه زیرساخت‌های الکترونیک از اولویت‌های زندان‌های استان هرمزگان است، یادآور شد: سامانه ملاقات تصویری در زندان‌های استان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون همه زندان‌های استان به این سامانه تجهیز شدند و زندانیان می‌توانند با خانواده‌های خود در سراسر کشور ملاقات تصویری برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha