حضور 150 شرکت‌کننده در آزمون هفدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان
کد خبر: 4056831
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

حضور 150 شرکت‌کننده در آزمون هفدهمین دوره ارزیابی حافظان قرآن در هرمزگان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری آزمون کتبی هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این استان، هم‌زمان با سراسر کشور با حضور 150 شرکت‌کننده در ۴ حوزه امتحانی، خبر داد.

آزمون کتبی هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در هرمزگان

حجت‌الاسلام صابر پروین، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: روز گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه، آزمون کتبی هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن كریم در هرمزگان هم‌زمان با سراسر کشور در ۴ حوزه امتحانی در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بستک و میناب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در رشته‌های ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء قرآن کریم با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود، تصریح کرد: مدارک این آزمون پس از کسب حدنصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان با امضا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به پذیرفته‌شدگان اعطا می‌شود. این طرح در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و بخش ۳۰ جزء این آزمون قرآنی دارای سه بخش درجه یک، 2 و 3 است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: در هفدهمین دوره این طرح تعداد 210 نفر از طریق سایت تلاوت (سازمان دارالقرآن کریم) ثبت‌نام و بیش از 70 در صد ثبت‌نامی‌ها شامل 150 نفر در آزمون شرکت کردند. از این تعداد 75 نفر از حوزه بندرعباس، 40 نفر از حوزه بندرخمیر، 29 نفر از حوزه بستک و 24 نفر از حوزه میناب بودند.

پروین در پایان یادآور شد: نتایج مرحله کتبی هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ۱۸ تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد و آزمون شفاهی این دوره از رقابت‌های قرآنی اواخر مردادماه در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha