اوج شکوه بندگی و تجلی ایمان در شب قدر است
کد خبر: 4052082
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

اوج شکوه بندگی و تجلی ایمان در شب قدر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در شب قدر راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد.

شب های قدر

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، امروز، 4 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل فضیلت شب قدر، نزول سوره قدر است. خداوند یک سوره کامل در شأن شب قدر نازل کرده که یکایک آیات آن حکایت از عظمت ویژه این شب دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن به عنوان جامع‌ترین کتاب هدایت بشر در شب قدر نازل شده و این مهم‌ترین وجه فضیلت این شب است، افزود: شب قدر به این جهت شب قدر نام گرفته چون شب تقدیر و اندازه‌گیری است و تمامی عدالت و بخشش خداوند در طول یک سال در این شب تعیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان شب قدر را فرصتی برای خودسازی دانست و تصریح کرد: در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد. خداوند هرساله در شب قدر نگاهی دوباره به پرونده‌ بندگانش می‌کند و به همین دلیل ممکن است برخی از اراده‌های الهی در این شب تجدیدنظر شود.

وی با بیان اینکه در خصوص اهمیت و فضیلت‌ شب قدر بسیار گفته شده است، یادآور شد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص اهمیت شب‌های قدر می‌فرمایند: «در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌دار، سال نویی را آغاز می‌کند، در شب قدر تقدیر او را کاتبان الهی می‌نویسند و انسان وارد یک سال نو، مرحله‌ نو و در واقع یک حیات و ولادت نو می‌شود».

انتهای پیام
captcha