اشتراک ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و بهزیستی هرمزگان به نفع مددجویان
کد خبر: 4050786
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

اشتراک ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و بهزیستی هرمزگان به نفع مددجویان

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: اشتراک ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و بهزیستی استان در نهایت به نفع بهره‌مندان مجموعه بهزیستی از جمله  مددجویان و گروه‌های هدف بهزیستی است.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با مدیرکل بهزیستی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد دل‌پسند، رئیس جهاد دانشگاهی استان، امروز، 30 فروردین‌ماه، در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان،  با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که از سوی جهاد دانشگاهی کشور و سازمان بهزیستی منعقد شده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به کاهش مشکلات بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هرمزگان کمک کند.

وی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان و بهزیستی هرمزگان، تصریح کرد: همکاری بسیار خوبی طی یک دهه گذشته میان  جهاد دانشگاهی و بهزیستی استان وجود دارد که امیدواریم تداوم داشته باشد تا خدمت‌رسانی این دو دستگاه بیشتر شود.

دل‌پسند با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هرمزگان می‌تواند در تدوین نقش راه و سند توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی استان با این اداره همکاری لازم را انجام دهد، عنوان کرد: این واحد در حوزه پژوهش تجربه‌ای در تدوین اسناد بالادستی دارد که سند ارتقاء جایگاه زنان استان هرمزگان از جمله این اسناد است.

وی با اشاره به اجرای  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان، بیان کرد: این نهاد تجربه گران‌قیمتی در خصوص مشاغل خانگی دارد و توانسته دو هزار نفر را توانمند و متصل بازار کار کند که می‌توان این تجارب را نیز در اختیار بهزیستی قرار داد.

دل‌پسند خاطرنشان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری منعقد شد و اکنون جهاد دانشگاهی استان با همه ظرفیت‌های خود ضمن شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان، با آموزش صاحبان مشاغل خانگی گامی مهم در اجرای این طرح برداشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان ادامه داد: می‌توان در این خصوص در مباحث آموزش، اتصال به بازار، برندسازی و شبکه‌سازی به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی ارائه کرد.

دل‌پسند با اشاره به حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، تصریح کرد: این واحد می‌تواند در دو حوزه آموزش‌های عالی و کوتاه‌مدت موردنیاز کارکنان و مددجویان بهزیستی نقش‌آفرینی کنید.

وی در پایان یادآور شد: این واحد علمی در استان آمادگی لازم جهت ارائه بسته‌های تشویقی به استعدادهای درخشان مددجویان بهزیستی و افراد تحت پوشش این اداره‌کل در حوزه آموزش‌های عالی و کوتاه‌مدت است.

انتهای پیام
captcha