امام حسن مجتبی(ع) تجلی احسان الهی است
کد خبر: 4050168
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

امام حسن مجتبی(ع) تجلی احسان الهی است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: امام حسن مجتبی(ع) تجلی وصف احسان الهی بوده و به همین دلیل است که در بین اهل بیت(ع) که «وَ فِعْلُکُمُ الْخَیْرُ وَ عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ» بودند، این وجود مبارک ملقب به کریم اهل بیت شدند.

ولادت امام حسن مجتبی

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا، امام جمعه شهرستان بندرلنگه، امروز، 28 فروردین‌ماه، ضمن تبریک به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: این امام بزرگوار کریم آل طه و کوه صبر، مهربانی، کرم و فتوت، اولین نوه پیامبر و فرزند علی و زهرا علیهم صلوات الله بودند.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات، امام حسن مجتبی(ع) تجلی وصف احسان الهی بوده و به همین خاطر است که در بین اهل بیت(ع) که «وَ فِعْلُکُمُ الْخَیْرُ وَ عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَمُ» بودند، این وجود مبارک ملقب به کریم اهل بیت می‌شوند.

اسماعیل‌نیا در ادامه عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) آن‌قدر بخشنده بودند که حتی دشمنی که لب به ناسزای ایشان می‌گشود را غرق در احسان می‌فرمودند و او شرمنده عطای امام(ع) و عذر خواه از جسارت خود می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه امروز به شدت به این خصلت دیگر دوستی و ایثار محتاج است، تصریح کرد: امام حسن(ع) بهترین الگو برای جوانان مسلمان هستند و شرم‌آور است که با داشتن گنج بی‌پایان سیره امام حسن مجتبی(ع)، ما به گدایی غرب برویم در حالی که آن‌ها خود در حال غرق شدن در منجلاب فرهنگ‌ منحط خود هستند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه و مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در پایان یادآور شد: حوزه‌های علمیه آماده‌تر از هر زمان دیگر، خود را برای نشر فضائل اهل بیت(ع) و تبیین راه سعادت مهیا کرده تا از فرصت میلاد امام مجتبی(ع) و شب‌های با فضیلت محتمل القدر، رسالت سترگ‌ خود را به انجام برسانند.

انتهای پیام
captcha