حضرت خدیجه(س) الگوی استقامت و پایداری در راه اسلام است
کد خبر: 4048936
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

حضرت خدیجه(س) الگوی استقامت و پایداری در راه اسلام است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک گفت: سیره حضرت خدیجه(س) استقامت و پایداری در مسیر اسلام بود و ما باید در زندگی خود از ایشان الگو بگیریم.

وفات حضرت خدیجه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام میثم سالاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیریک، امروز، 23 فروردین‌ماه، ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه(س)، اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری(س) با جان و مال خود از حریم اسلام و نبوت دفاع کرد و تا آخرین نفس در این راه صبر و استقامت ورزید.

سالاری عنوان کرد: سخاوت، کرامت، ایثار و فداکاری، عفت و پاک‌دامنی، دوراندیشی و درایت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانی و صبر و استقامت از جمله خصلت‌های پسندیده حضرت خدیجه کبری(س) است.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) زنی با کمال و ثروتمند، و از نظر اخلاقی، پرهیزکار بود. این بانوی خردمند، در همه حال از پیامبر خدا(ص) پیروی و مال خود را در راه تحکیم پایه‌های اسلام صرف کرد. ایشان ثروت بسیار و قدرت‌های مالی فراوان خود را در راه اسلام و تحت تصرف پیامبر اسلام(ص) هدیه کرد.

سالاری با بیان اینکه سیره حضرت خدیجه(س) استقامت و پایداری در مسیر اسلام بود و ما باید در زندگی خود از ایشان الگو بگیریم، یادآور شد: آن حضرت بانویی وزین و باوقار، عفیف و پاک‏دامن، پرهیزکار و مورد احترام، و انسانی روشن‌بین و دوراندیش، علاقه‌مند به‏ معنویات، با سخاوت، معتقد به حق و حقیقت، و متمایل به ‏اخبار آسمانی بود.

انتهای پیام
captcha