ضرورت تفسیر و تدبر در قرآن کریم در ماه رمضان
کد خبر: 4046556
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

ضرورت تفسیر و تدبر در قرآن کریم در ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت تفسیر و تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای عمل به این امر مهم دانست.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، امروز 15 فروردین‌ماه، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگى ماه رمضان، نزول قرآن است که در شب قدر بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، افزود: ماه رمضان‏ پیوند مستحکمى با قرآن دارد و به همین جهت، باید به این هدیه الهى توجه خاص شود. بر این اساس یک مسلمان علاوه بر روزه گرفتن، باید با قرآن‏ مأنوس شود؛ چراکه قرآن‏ هم هدایت، هم بینات و هم فرقان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر اینکه ماه رمضان، فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم، تصریح کرد: باید تفسیر و تدبر در قرآن کریم را واجب بدانیم. چون قرآن، کسانی را که در آیاتش تدبر نمی‌کنند، توبیخ می‌کند. در آیه «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» توبیخ به معنی واجب بودن تدبر آمده است، چراکه خداوند برای کار مستحبی همانند غسل جمعه یا نماز شب توبیخ نمی‌کند.

انصاری‌راد ادامه داد: خداوند در این زمینه دو توبیخ می‌کند، ابتدا می‌فرماید: «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» که این یک توبیخ جدا و بعد از آن می‌فرماید: «أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» و این هم توبیخ دیگری است. دو توبیخ پشت سر هم، برای امر مستحبی نیست؛ لذا از نظر بنده، تدبر واجب است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تفسیر قرآن کریم، شناخت این کلام الهی را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، بعد از نماز ظهر و عصر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در محل مسجد قدس بندرعباس در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha